המערב בכוננות לאחר מתקפה החות'ים על תל אביב: סוכנויות הביון האמריקאיות מזהירות כי רוסיה עלולה לחמש את חמושים החות'ים בתימן בטילים מתקדמים נגד ספינות, כנקמה על תמיכת ממשל ביידן במתקפות אוקראינה בתוך רוסיה בנשק אמריקאי - כך דווח היום (שישי) ב"וול סטריט ג'ורנל".

על פי הדיווח, המודיעין החדש מגיע כאשר מפקד המזרח התיכון הבכיר בצבא ארה"ב הזהיר לאחרונה במכתב מסווג לשר ההגנה לויד אוסטין כי הפעולות הצבאיות באזור "כושלות" במטרתן להרתיע את התקפות החות'ים על הספנות בים האדום וכי יש צורך בגישה רחבה יותר.

הבית הלבן פתח בתוכנית סודית לנסות לעצור את מוסקבה מלמסור את הטילים לחות'ים הנתמכים על ידי איראן, שתוקפים את הספנות בים האדום כבר שמונה חודשים בהפגנת סולידריות עם הפלסטינים בעזה.

רק מחכים לסימן לתקוף: לא ישראל ולא ארה״ב - החות'ים סימנו את האויב הגדול

הכטב"ם בתל אביב הוא רק יריית הפתיחה? החות'ים חשפו את הנשק שובר השוויון

הממשל עשה מאמץ דיפלומטי דרך מדינה שלישית כדי לנסות לשכנע את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא להצטרף לאיראן במתן נשק לחות'ים, לפי גורמים אמריקאים שסירבו לזהות את המדינה.

השילוב של מידע מודיעיני שמוסקבה עשויה להעניק תמיכה צבאית בתימן והאזהרות של גנרל אריק קורילה, ראש פיקוד מרכז ארה"ב, העלה את השאלה האם הבית הלבן עושה מספיק כדי לעצור את התקפותיהם בנתיבי המים.