בני משפחתו של הנשיא ג'ו ביידן ניהלו דיון כיצד עשויה להיראות הפרישה שלו מהמרוץ לנשיאות, כך לפי שני מקרובים לנושא, כפי שדיווחה היום (שישי) רשת ה-NBC.

טראמפ במסר ברור: "תחזירו את החטופים או שתשלמו מחיר כבד"

הנימה הכללית של השיחות הייתה שכל תוכנית יציאה באשר היא, במידה ביידן יחליט על הצעד הזה, כפי שכמה מבעלי בריתו הקרובים יותר ויותר מאמינים שהוא יעשה, תעמיד את מפלגתו בעמדה הטובה ביותר לנצח את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. הגורמים ששוחחו עם NBC, אמרו תוכנית יציאה צריכה להיות כזאת שתהיה ראויה עבור מי ששירת את המדינה כנציג ציבור במשך יותר מ-50 שנה.

בני משפחתו של ביידן דנו ספציפית כיצד הוא ירצה לפרוש, בתזמון שלו ועם תוכנית מחושבת בקפידה. שיקולים לגבי השפעת הקמפיין על בריאותו, משפחתו ויציבות המדינה הם בין העומדים בחזית הדיונים, אמרו הבקיאים באותם דיונים.

שיקול אפשרות הפרישה מצד הנשיא היא התפתחות יוצאת דופן, שמגיעה לאחר שהוא אמר שוב ושוב כי לא יוותר על תפקידו כמועמד של המפלגה. אבל החששות בקרב מנהיגי המפלגה, תורמים ואפילו פקידים, שהם חלק ממאמץ הבחירה מחדש שלו, גברו עם כל יום שחלף מאז העימות ההרסני מול טראמפ לפני שלושה שבועות, כאשר האחרון זוכה מאז בתמיכה גדולה ובמיוחד לאחר ששרד ניסיון התנקשות.

דובר הבית הלבן, אנדרו בייטס, הכחיש כי כל דיוני יציאה כאלה מתקיימים בקרב המשפחה. "זה לא קורה, נקודה," הוא אמר. "האנשים שמשמיעים את הטענות האלה לא מדברים בשם משפחתו או הצוות שלו - ויוכחו שהם טועים. תשמרו על האמונה".

במקביל, הניו יורק טיימס דיווח היום כי בזמן שהוא מתאושש מנגיף הקורונה, ביידן מאותת שהוא לא הולך לשום מקום בכל הנוגע למירוץ לנשיאות. הנשיא אמר כי הוא יחזור למסלול הקמפיין בשבוע הבא כדי "להמשיך לחשוף את האיום של סדר היום של פרויקט 2025 של דונלד טראמפ".

באשר לנאומו של המועמד הרפובליקני בעצרת המפלגה, ביידן אמר שזהו "אותו דונלד טראמפ" שהבוחרים דחו ב-2020. "למעלה מ-90 דקות הוא התמקד בטרוניות שלו, בלי שום תוכנית לאחד בינינו ובלי שום תוכנית לשפר את החיים של אנשים עובדים", אמר ביידן. "הוא נמנע מלהזכיר את סדר היום שלו בפרויקט 2025, אבל עדיין התהדר בגאווה בקיצוניות של MAGA".