מחדל על מחדל: תומס מת'יו קרוקס, שניסה להתנקש בחייו של נשיא ארצות הברית לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ, הצליח להטיס רחפן ולקבל צילומי אוויר של השטח במערב פנסילבניה זמן קצר לפני שהנשיא לשעבר היה אמור לנאום שם, כך אמרו גורמי אכיפת חוק שתודרכו בנושא ל"וול סטריט ג'ורנל".

קרוקס הטיס את המל"ט בנתיב טיסה מתוכנת מוקדם יותר באותו יום כדי לסרוק את מתחם "באטלר פארם שואו" לפני העצרת של טראמפ, אמרו הגורמים. המסלול שנקבע מראש, הוסיפו הגורמים, מצביע על כך שקרוקס הטיס את הרחפן יותר מפעם אחת בזמן שחקר וסקר את אתר האירוע.

אסור לזלזל בה: האם חוות הדעת של ביהמ"ש בהאג תשפיע על צווי המעצר לנתניהו וגלנט?
שעות לפני: היורה שניסה להתנקש בטראמפ הטיס רחפן מעל שטח העצרת

השימוש במל"ט היה רק דרך אחת שבה הרשויות אמרו כי קרוקס תכנן את המתקפה שלו. לפי גורמים רשמיים הוא החל לחקור את האתר זמן קצר לאחר שקמפיין טראמפ הכריז על העצרת ב-3 ביולי, ונרשם לאירוע ב-7 ביולי. הוא ביקר במתחם כמה ימים לאחר מכן כדי לסקור אותו.

טראמפ מובהל מהבמה לאחר ניסיון ההתנקשות. קרדיט: רשתות חברתיות (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

לדברי גורמים רשמיים, ב-13 ביולי הוא חזר עם זוג פצצות תוצרת בית שנראה כי תוכננו להפעלה בשלט רחוק, שכן הן צוידו בשלט כמו זה ששימש להפעלת זיקוקים מרחוק. החוקרים מצאו את חומר הנפץ הבסיסי במכוניתו של קרוקס שחנתה בסמוך לשטח, יחד עם מנשא בליסטי או אפוד, עם שלוש מחסניות של 30 כדורים בתוכו, אינדיקציה לכך שייתכן והוא תכנן טבח גדול יותר.

תומאס מת'יו קרוקס, המתנקש שניסה לחסל את דונלד טראמפ (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
תומאס מת'יו קרוקס, המתנקש שניסה לחסל את דונלד טראמפ (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

לפי הגורמים היורה קיבל בחודשים האחרונים מספר חבילות לביתו עם הכיתוב "חומרים מסוכנים" עליהן. הוא חיפש באינטרנט תאריכים של עצרות של טראמפ, אבל גם חיפש מידע על הוועידה הדמוקרטית בחודש הבא ועל הנשיא ביידן, מה שמעורר שאלות רבות באשר לתוכניותיו ומניעיו.

התמונה השנייה והסרטון בכתבה פורסמו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]