צה"ל מאשר: מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר היום (שבת) 12 מטרות בשימוש צבאי של החות'ים במרחב נמל חודידה שבתימן. לדברי ההודעה, מדובר בתגובה למאות המתקפות לעבר מדינת ישראל בחודשים האחרונים. עוד דווח כי אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. "במידה ויהיו שינויים נעדכן", נכתב. עם זאת, צה"ל העלה את רמת הכוננות באוויר ובים.

לפי דיווחים ברשתות החברתיות ארה"ב ובריטניה השתתפו בתקיפות, והמטרות היו שדה התעופה של חודיידה שבשליטת החותים, כמה בסיסים נוספים, מכליות נפט ומחסני אמל"ח בנמל, ובמקום פרצה שריפה ענקית. במשרד הבריאות בתימן דווח על פצועים והרוגים, מדיווח ראשוני מדובר בשלושה הרוגים ו-15 פצועים.

בישראל ידעו שכל המזרח התיכון צופה: התקיפה בתימן היא מסר לאיראן
אחרי התקיפה הישראלית: כאוס בצנעא ובחודיידה שבתימן

ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל הרצי הלוי בזמן התקיפה בתימן (צילום :יוסי כהן, לע"מ)

התקיפה אושרה בישיבת קבינט מדיני-ביטחוני שכונסה בשבת, בהתראה של 45 דקות, והתקיימה בשעה 14:30. השרים קיבלו זימונים אישיים מראש המל"ל, צחי הנגבי, וזאת כדי למנוע דליפת מידע טרם התקיפה, והתבקשו לא לספר על הזימון לאיש. התקיפה אושרה והתבצעה תוך כדי ישיבת הקבינט שנמשכה כארבע שעות. הקבינט אישר כשהמטוסים כבר היו באוויר מעל המפרץ הפרסי.

באישור התוכניות המבצעיות שהתקיים הבוקר השתתפו שר הביטחון גלנט, יחד עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, מנכ״ל משרד הביטחון אלוף (מיל׳) אייל זמיר, מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר, ראש אגף המבצעים האלוף עודד בסיוק, ראש אמ״ן האלוף אהרון חליוה, ראש אגף אסטרטגיה האלוף אליעזר טולדנו, המזכיר הצבאי לשר הביטחון תת-אלוף גיא מרקיזנו וראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון דרור שלום.

זאת לאחר שלאחרונה הוקם באמ"ן "דסק תימן" שעוסק באיסוף ובחקר מודעיני.

התקיפה בוצעה במרחק של 1,700 קילומטרים עם מגוון גדול של מטוסי תקיפה, ורחוק כ-200 ק"מ מהמרחק בין ישראל לתימן. היא בוצעה בסמוך לשעה שש בערב בנמל חודיידה, בתגובה לשיגורים של 220 טילים וכטב"מים מתימן לישראל בתשעת החודשים האחרונים, ומדובר ב"איום מצטבר" מתימן. יעד התקיפה, נמל חודיידה, מהווה כ"שער כניסה" של אספקה לחות'ים - ולכן מדובר בפגיעה בתשתיות הנמל, כדי שלא תתאפשר כניסת תשתיות טרור מאיראן אל החות'ים.

באשר לחדירת הכטב"ם בתל אביב, זו הפעם הראשונה שהצליחו לחדור את ההגנה הישראלית. האמריקאים לא תקפו, כי מדובר בנמל שבו יש אמצעים הומניטריים - אך עודכנו מראש בתקיפה.

צה״ל העלה את רמת הכוננות באוויר ובים, אך עם זאת אומרים כי אין סגירה הרמטית. עוד אמרו כי מדובר במערכה רב זירתית, ונערכים לשיגור של טילים וכטב"מים.

מיכלי דלק בעיר חודיידה שבתימן עולים באש לאחר שנפגעו (צילום :רשתות ערביות)

שר הביטחון יואב גלנט אמר לאחר התקיפה: "את האש שבוערת כעת בתימן רואים בכל רחבי המזרח התיכון ולעניין הזה יש משמעויות ברורות. בפעם הראשונה שהחות׳ים פגעו באזרח ישראלי הכנו אותם - נעשה זאת ככל שידרש, הדם של אזרחי ישראל אינו הפקר", והוסיף: "יצאתי כעת מבור חיל האוויר בו שהיתי ביחד עם ראש הממשלה, עם הרמטכ״ל ועם מפקד חיל האוויר במעקב אחרי התקיפה של מטוסי חיל האוויר בנמל חודידה, 2,000 קילומטר ממדינת ישראל".

לדבריו, "החות׳ים תקפו אותנו למעלה מ- 200 פעם - בפעם הראשונה שבה הם פגעו באזרח ישראלי הכנו אותם ואנחנו נעשה את זה בכל מקום שבו הדבר הזה יידרש. לדם של אזרחים ישראלים יש מחיר, הוא לא הפקר, את זה יודעים היום בלבנון, בעזה, בתימן וגם במקומות אחרים, אם יעזו לתקוף אותנו התוצאה תהיה זהה".

נזכיר, כי כבר תקופה שארה"ב ובריטניה תוקפות באזור חודיידה, שם נמצאים מערכי הכוחות של החות'ים. בוצעה לאחר שהחות'ים לקחו אחריות על הכטב"ם שנפל בתל אביב, בסמוך לשגרירות האמריקאית. לדברי הרשתות בתימן, מדובר בתקיפה של מטוסים אמריקאים-בריטיים, ושהתקיפה בוצעה בשיתוף פעולה. לדבריהם, מדובר ב-8 מטוסי F35 ו-5 מטוסי קרב F16. עם זאת, ב"ניו יורק טיימס" דיווחו כי ישראל פעלה לבד.

מי שעומד מאחורי התקיפה מתכוון להעביר מסר לכל האזור: שעת התקיפה באור יום, היקף מטוסי התקיפה, יעדי התקיפה - מכליות דלק ובתי זיקוק שעולים בלהבות. מדובר במסר, שאי אפשר לטעות בכוונות.

החותים פגעו בעשרות ספינות וגרמו לפגיעה קשה בכלכלה העולמית תוך פגיעה בתעלת סואץ, בנמל עקבה ובאוניות מאירופה, והם פועלים במימון איראן. ישראל מצפה מכל מדינות העולם שנפגעות מהטרור האיראני כולל ארה״ב להתייצב בחזית מול איראן והפרוקסי שלה.

תקיפות בתימן (צילום :רשתות ערביות)
فوری/ ۲۰ جولای ۲۰۲۴/ ۱۸:۵۹ دقایقی پیش و طی یک حمله‌ی هوایی هدفی در شهر بندری حدیده در غرب یمن هدف قرار گرفت. گفته شده مخازن سوخت شهر مورد حمله قرار گرفته است. عامل حمله مشخص نیست. #یمن #امریکا #اسراییل
נזכיר, כי גם בצפון וגם בדרום מחו על התנהלות התקשורת והרשתות החברתיות לאחר נפילת הכטב"ם בתל אביב. תושבי הדרום שהתראיינו ל"מעריב" ציינו: "מבינים שאנחנו סוג ב'", ובצפון אמרו: "אסור לנו לנרמל את שגרת המלחמה".