שבוע לאחר ניסיון התנקשות בחייו של הנשיא לשעבר וקיום הוועידה הרפובליקנית הלאומית [RNC], דירוג הפופולריות של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בקרב האמריקאים עלה, בעוד שרוב האמריקאים רוצים שהנשיא המכהן ג׳ו ביידן יפרוש מהמרוץ, כך עולה מסקר חדש של ABC News/Ipsos.

דירוג הפופולריות של טראמפ עלה ל-40% בעקבות אירועי השבוע שעבר, מה שמסמן את דירוג הפופולריות הגבוה ביותר שלו בארבע שנות סקרי ABC News/Ipsos. במשך רוב ארבע השנים האחרונות, הוא נע בטווח הנמוך עד הבינוני של שנות ה-30%. השיא שלו ב-9 השנים האחרונות היה 42% באוגוסט 2020 לפי סקר ABC News/Washington Post שנערך אז. באותו זמן, כמחצית מהאמריקאים, 51%, רואים כעת את טראמפ באופן שלילי, לפי הסקר האחרון הזה.

"לא יהססו לסנקציות נוספות וכואבות יותר": התנאי של ביידן שנתניהו צריך לקחת בחשבון
המצב בקנדה מחמיר: "האנטישמיות מנורמלת, היום מגניב לשנוא יהודים"

טראמפ עלה לבמה ביום חמישי ב-RNC, ימים ספורים לאחר שכדור שרט את אוזנו בעצרת קמפיין ב-13 ביולי בבאטלר, פנסילבניה. במהלך נאום הקבלה שלו שנמשך 90 דקות, הוא תקף את הדמוקרטים ואת ביידן בנושאים שונים כולל הגירה, למרות קריאות ראשוניות לאחדות.

דירוג הפופולריות של ביידן נמוך כעת מזה של טראמפ, ועומד על 32% כאשר 55% רואים את הנשיא הנוכחי באופן שלילי. כמעט ולא הייתה תנועה בדירוג הפופולריות של ביידן במהלך השנה האחרונה. הוא עמד על 33% במהלך השבוע הראשון של אוגוסט 2023. בעוד שטראמפ קיבל את המועמדות שלו בקרב קהל אוהד של תומכים רפובליקנים, ביידן ניצב בפני לחץ גובר מצד דמוקרטים בגבעת הקפיטול לפרוש מהמרוץ.

לפי הסקר, זוהי תחושה המשותפת לרוב הדמוקרטים כאשר 60% אומרים שעליו לפרוש מהמרוץ. למעשה, קצת יותר רפובליקנים, 44%, מאשר דמוקרטים, 39%, חושבים שהנשיא צריך להמשיך את הקמפיין שלו, מה שמהדהד את האמונה של רבים בקמפיין של טראמפ שביידן יהיה קל יותר לנצח מאשר מועמד חלופי.

עם זאת, הסקר גם מגלה שיותר אמריקאים מאשימים את טראמפ מאשר את ביידן בסיכון לאלימות על רקע פוליטי במדינה זו, כ-27% עד 46%.

למעלה ממחצית הציבור האמריקאי, 55%, אומרים שהם יהיו לא מרוצים עם ביידן כמועמד הנשיאותי הדמוקרטי. מצד שני, רוב הדמוקרטים, 58%, יהיו מרוצים מכך שביידן יהיה המועמד של מפלגתם.

כאשר מדובר בשני המועמדים, 15% מהאמריקאים המחזיקים בדעות שליליות הן על טראמפ והן על ביידן, לפי הסקר.