תושבי הכפר רמיש בדרום לבנון, שנמצא ממול ליישוב אלקוש שבגליל, חזרו לכפר לאחר תשעה חודשים וגילו - רוב קווי הטלפונים הניידים לא עובדים או סובלים מניתוקים רבים, לאחר פגיעה בעמודי הטלפון. לטענתם מדינת לבנון לא תמכה בהם גם בהיבט הזה. ג'אד הוא אחד מבני הכפר א-רמיש שמעולם לא עזב אותו, וטוען בפני ערוף החדשות אל-חדת' שלאחרונה עמודי התקשורת הוגדרו כמה שידוע בשם "קווי המנויים" בלבנון אולם הבעיה המשיכה לאור הלחץ הגדול על הרשת.

"יש לנו חברה שמנותקת כמעט לחלוטין וחברה נוספת שהיקף העבודה שלה באזור אינו עולה על 30%. כעת האנשים חזרו קצת בגלל חופשת הקיץ ויש קצת תנועה שאנשים באים לראות את הקרובים שלהם פה. אבל אנחנו סובלים מהבעיה הזאת מאוד בגלל שאם קורה משהו אי אפשר לדבר בינינו. אנחנו מעפילים שידור כי אין יש קווים, אין אינטרנט, אין וואי פיי, אין את כל הדברים הרגילים", אמר.

"רוב הכפרים עזובים ונטושים": מה באמת קורה מעבר לגבול בצפון?

"מעבר לתושבי א-רמיש המלחמה גרמה לסבל נוסף לנהגי המוניות. אני שם מיקום בגוגל מפות והכל מופיע לא נכון. אנחנו מתחילים להסתבך. לפעמים אני מקבל שיחה מאנשים שרוצים שאגיע ללקוח. אני צריך לעשות 20 שיחות כדי לדבר עם הלקוח. לפעמים זה יוצא נכון ולפעמים לא", אמר.

עד כמה הדבר משפיע על העבודה שלך? זה עושה בעיות עם הלקוחות?
"בוודאי יש לקוחות שמעדיפים לקחת מישהו אחר וקורה גם שאנחנו מורידים אותם ביעד לא נכון. הלבנונים מקווים שרשת התקשורת תחזור לקדמותה לפני סיום מלחמה שהם לא רואים לה סוף בקרוב".

סייעו בהכנת הכתבה: "בייירון - חברת תרגום מקצועית": https://eby.co.il/