"אני רוצה להציע את מלוא תמיכתי ואישורי לקמלה להיות המועמדת של המפלגה שלנו השנה", צייץ אמש הנשיא ג'ו ביידן ובכך פרש מהמרוץ לנשיאות. ד"ר קובי ברדה התראיין הבוקר (שני) לתכניתם של אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לפרישה: "בעיניי בוקר עצוב. אני חושב שביידן היה אחד הנשיאים הכי ידידותיים שהיו לישראל ולעם היהודי".

מנכס לנטל: רצף האירועים שסתמו את הגולל על מועמדותו של ביידן
לאחר פרישתו של ביידן: אנחת רווחה בקרב המצביעים הדמוקרטים

"הוא הגדיר את עצמו לא פעם בתור ציוני שאינו יהודי. הרבה פעמים יצא לי לראות את הנאום המפורסם של מנחם בגין אשר פנה לסנאטור ביידן מאז שפעל לסייע לממשלת האחדות אז. צריך פרספקטיבה היסטורית להבין את האובדן של ידיד אמת כמו שהיה אתמול בערב". 

בהמשך אמר: "אם היו מביאים את רצף האירועים האחרון לאיזשהו תסריטאי בנטפליקס, הוא היה מסתכל על זה כמשהו לא מציאותי. אני אתמול אצלכם אמרתי שקשה לי לראות שהוא פורש ואני נאלץ לעלות ולהגיד כמה אין לי מושג. אני מדברים על מצב כאוטי, בתקופה כל כך כאוטית. עוד לא התחלנו לדבר מי בכלל אמור להיות היורש או היורשת שלו".

"יש לנו איזושהי נקודת ציון בפרישה של ג'ונסון בשנת 68 שהסתיימה בקריסה טוטאלית של הדמוקרטים בבחירות. אין ספק שהוא נכנס לתקופת 'ברווז צולע' הארוך ביותר בהיסטוריה. טוב לאמריקאים זה לא עושה, ובטח שלא לנו, במצב הכאוטי שקיים אצלנו". 

לאחר מכן התייחס למועמד לנשיאות הרפובליקני דונלד טראמפ: "קודם כל טראמפ מודיע שהוא מתכנן לסגת מכל מיני מקומות בעולם ואומר 'מה פתאום שאגן על טייואן'. הבחירה שלו בואנס זו הבחירה היחידה שישבה על המשבצת הלאומנית. בתוך התרחיש עצמו של אלו שהיו מבוססי אמונה כמו האוונגליסטים - כוחם ירד. אנו רואים החלפת מקל מאיוונקה טראמפ ולטראמפ ג'וניור".

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)


"אנו רואים ממשל שאמור לסגת עוד יותר ממה שהיה קודם. שלושה חודשים לפני בחירתו של ביידן, הוא תכנן לסגת עם 3000 החיילים שיש לו בצפון סוריה, שמשמעות הדבר הוא חיזוק הטבעת סביבנו". 

ולגבי המשך הקורות עם ביידן עד לפרישה ציין: "מעשית, מה שאנו יודעים זה שפינו לביידן את השבוע הקרוב מפגישות. קשה לי לראות אותו הולך למהלכים כעת. קשה לי מאוד לראות איזשהם מופעים של זיקוקי דינור, אלא ניסיון להתפייס עם הקהל הפרו פלסטיני. אם אני היום מנהל הקמפיין של האריס - אני אומר לה שצריך לנסות לאבטח את האגף הצעיר ואת זה של הפרו פלסטינים. לא במקרה היא זו שנשלחה על ידי הממשל לבקר את התנהגות ממשלת ישראל".