הנשיא ביידן היסס לפרוש מהמרוץ לנשיאות, בין השאר, משום שהוא ויועציו הבכירים חששו מכך סגנית הנשיא קמלה האריס לא תוכל לעמוד בהתמודדות מול דונלד טראמפ, כך מסרו שלושה עוזרים של ביידן המכירים את השיחות האחרונות על תוכניותיו, כפי שדווח היום (שני) בסוכנות הידיעות אקסיוס.

מישהו לרוץ איתו: מי הם המועמדים המסתמנים לחבור לקמלה האריס לסגנות הנשיאות?

הלחץ של המפלגה גרם לביידן להחליט בסופו של דבר לפרוש והוא ותמך בהאריס, אבל הספקות הפרטיות שלו משקפות שאלות רחבות יותר בקרב כמה מנהיגים דמוקרטיים לגבי האריס כמועמדת שלהם בנובמבר הקרוב.

הנשיא המכהן, ביל והילרי קלינטון ומחוקקים דמוקרטים רבים תמכו במהירות בהאריס, אך אחרים - כולל יו"ר בית הנבחרים לשעבר ננסי פלוסי, מנהיג בית הנבחרים הדמוקרטי האקים ג'פריס, מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר והנשיא לשעבר ברק אובמה - לא עשו זאת מיד. "אנחנו נשוט במים לא ידועים בימים הקרובים", אמר אובמה בהצהרה. "אבל יש לי ביטחון יוצא דופן שמנהיגי המפלגה שלנו יצליחו ליצור תהליך שממנו ייצא מועמד מצטיין".

הכהונה של הארס כסגנית הנשיא נחשבת כהפכפכה, כאשר מתוך 47 עובדי משרדה שהיו רשומים בשנת 2021, חמישה בלבד עדיין עבדו עבורה נכון לאביב הזה. עוזריה לשעבר אמרו לאקסיוס כי התחלופה הגבוהה נובעת חלקית מהאופן שבו האריס מתייחסת לצוות שלה. הם אמרו כי להאריס היו סטנדרטים גבוהים מדי, שחלק מהעובדים לא רצו לעמוד בהם. אחרים הרגישו שהיא מרבה לגעור בהם, במה שכונה בין העובדים לשעבר כ"העמדה לדין", זכר לכהונה שלה כתובעת בעברה.

עוד דווח באקסיוס, כי עוזרי הבית הלבן הרגישו לפעמים כי האריס היא לא שחקנית קבוצתית ומתרחקת מכל משימה שיש בה סיכון. לפעמים, עוזריה של האריס חשדו כי הצוות של ביידן לא רצה לתת להאריס "הזדמנויות לזרוח", כדי למנוע ממנה להיראות כאלטרנטיבה בת קיימא לביידן לקראת הבחירות לנשיאות הבאות.