יו"ר בית הנבחרים לשעבר, ננסי פלוסי, הודיעה באופן רשמי הערב (שני) כי היא תומכת בסגנית הנשיא קמלה האריס לנשיאות, ואמרה כי תמיכתה היא "רשמית, אישית ופוליטית", כך לפי הצהרתה שפורסמה בתקשורת האמריקאית. 

"באופן רשמי, ראיתי את החוזק והאומץ של קמלה האריס כאלופה למשפחות עובדות, בעיקר נלחמת למען זכותה של אישה לבחור", אמרה פלוסי בהצהרה. "באופן אישי, אני מכירה את קמלה האריס במשך עשרות שנים כנטועה בערכים חזקים, אמונה ומחויבות לשירות הציבור. מבחינה פוליטית, אל תטעו: קמלה האריס כאישה בפוליטיקה היא חכמה להפליא – ויש לי ביטחון מלא שהיא תוביל אותנו לניצחון בנובמבר".

ביידן חשש לפרוש בגלל האריס - עכשיו הכביסה המלוכלכת נחשפת  
טרמאפ הולך לטרוף אותה: אלו נקודות החולשה של קמלה האריס

ננסי פלוסי  (צילום: רויטרס)
ננסי פלוסי (צילום: רויטרס)

הגיוון במפלגה הדמוקרטית הוא שנותן לה את כוחה, הוסיפה פלוסי ואמרה: "כעת, עלינו להתאחד ולהתקדם כדי להביס את דונלד טראמפ בצורה מהדהדת ולבחור בהתלהבות בקמלה האריס לנשיאה הבאה של ארצות הברית. קדימה אל הניצחון!"

לפי פרסום ב-NBC news, פלוסי, שסיימה את תפקידה לפני כשנה וחצי, למעשה שיחקה תפקיד מרכזי בפרישתו של הנשיא המכהן ג'ו ביידן מהמירוץ לנשיאות. שלושה מקורות שונים אמרו ל-NBC News, כך לפי הדיווח, שבכל פעם  שהקולות שקראו לביידן לפרוש נרגעו והנושא החל לאבד מומנטום ולרדת מהפרק, הגיעה פלוסי והציתה מחדש את הלהבות".

לפי אותם מקורות, פלוסי, שכבר לא מהווה חלק מחברי המפלגה בפועל, יכלה להרשות לעצמה לעבור לחזית המאבק להדחת ביידן מראשות המפלגה לאחר הופעתו הכושלת בעימות מול דונלד טראמפ בחודש שעבר. "אני חושב שפלוסי ממשיכה להוכיח שהיא הגיעה לרמת מאסטר בטקטיקה פוליטית", אמר עוזר להנהגה הדמוקרטית בבית הנבחרים ל-NBC news. 

ג'ו ביידן, קמלה האריס (צילום: REUTERS/Nathan Howard)
ג'ו ביידן, קמלה האריס (צילום: REUTERS/Nathan Howard)

למרות השבועות הקשים שעברו על המפלגה הדמוקרטית בקמפיין, פלוסי מעולם לא קראה בפומבי לביידן לפרוש מהמירוץ. פעולה זו עלולה הייתה לעורר את זעמו של ביידן ולגרום לו להקשיח את עמדתו ולהתעקש לא לפנות את הדרך. במקום זאת, פלוסי עבדה בשקט ובשיטתיות, ודיברה עם עשרות מחוקקים מהשורה הראשונה, חברי צוות ההנהגה הוותיק שלה ורשת התורמים הדמוקרטית הגדולה שלה, שהפכו אותה פעם לגיוס הכספים הפורה ביותר של המפלגה, כך לפי NBC news.