טלטלה פוליטית בארה"ב: הנשיא ג'ו ביידן, שפרש מהמרוץ לנשיאות, קיים הצהרה טלפונית במהלך נאומה של סגניתו קמלה האריס והתייחס למלחמה בעזה: "עלינו להמשיך ולפעול למען סיומה. אעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם הישראלים והפלסטינים כדי לנסות ולהבין איך נוכל לסיים את המלחמה ולהחזיר את כל החטופים הביתה - אני חושב שאנחנו קרובים לכך".

האריס, שכעת מובילה את הקמפיין הדמוקרטי, הצהירה בנאומה הראשון: "הכוונה שלי היא לזכות במועמדות ולנצח. אנחנו מאמינים בעתיד זוהר, שבו לכל אדם יש הזדמנות. זה לא העתיד שדונלד טראמפ נלחם עליו - הוא יחליש את מעמד הביניים ויחזיר אותנו אחורה".

טרמאפ הולך לטרוף אותה: אלו נקודות החולשה של קמלה האריס
ביידן חשש לפרוש בגלל האריס - עכשיו הכביסה המלוכלכת נחשפת

במקביל, נמסר כי האריס תיפגש עם ראש הממשלה נתניהו בבית הלבן. יועץ של האריס מסר ל-N12: "לאורך כל הקריירה שלה האריס הייתה מחויבת לביטחונה של ישראל - וזה נותר המצב גם היום." בפגישה, צפויה האריס לדון במלחמה בעזה ו"לחזור על כך שלישראל יש את הזכות להגן על עצמה אל מול איומים מאיראן ושלוחותיה באזור".

קמלה האריס וג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
קמלה האריס וג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

עוד נמסר כי האריס "תדגיש שזהו הזמן לסיים את המלחמה - באופן שבו ישראל תהיה בטוחה, כל החטופים ישוחררו, הסבל של האזרחים הפלסטינים בעזה יסתיים והם יוכלו ליהנות מהזכות לכבוד, חופש והגדרה עצמית".

ביידן, למרות פרישתו, הדגיש את תמיכתו בהאריס ובצוות הקמפיין: "אני יודע שהחדשות אתמול היו מפתיעות וקשות לשמיעה, אבל זה היה הדבר הנכון לעשות... אני לא הולך לשום מקום".