פתח וחמאס חתמו על הצהרה לסיום הפילוג והסכמה לאחדות לאומית הכוללת את כל הכוחות של אש"ף וחמאס תוך הפעלת מנגנון הפיוס. החתימה על ההצהרה נעשתה בטקס הסיום של דיאלוג הפיוס בין 14 פלגים פלסטיניים אותו אירחה פקין (סין) ושנמשך שלושה ימים. שר החוץ הסיני הוואנג יי הדגיש את הסכמת הפלגים להקמת ממשלת פיוס לאומית זמנית לניהול עזה לאחר המלחמה.

דובר חמאס, מוסא אבו מרזוק, מסר: "יקירינו, אתם בעמידה שלכם תמיד לצדנו ובפרט בנסיבות יוצאות הדופן האלה שבהן נתון עמנו, שנתון למלחמה להשמדה המונית ולמלחמת שמד חסרת תקדים הגורמת לקורבנות רבים ולמרחץ דמים, ואתם רואים את איברי הילדים בכל מקום כתוצאה מהמטוסים, מהטילים ומהפגזים של הכובש הישראלי הזה. מדוע? מכיוון שהעם הזה בסך הכל מבקש חופש ועל כן צריך להעניש אותו וכבר לא מדובר בעונש אלא ברצח, השמדה, בגלל שהם לא נורמליים.

דיווח בסין: פת"ח וחמאס הסכימו על הקמת ממשלת אחדות בעזה ב"יום שאחרי"
אנשי העוטף במתקפה חסרת תקדים: "נתניהו וחברי הממשלה שותפים לפשע"
הדרך לנתניהו עוברת בהאג: העולם מגיב לישראל בצונאמי מדיני גורף

הוא הוסיף כי "נכון שהעם הפלסטיני סובל מכאב אולם הוא הניב פירות בכל המישורים. שכן הסוגיה הפלסטינית אינה עוד סוגיה שולית שהרי היא הונחה שוב על השולחן והפכה לסוגיה שמעסיקה את העולם. מזכיר המדינה האמריקני לא מסוגל כמעט להיעדר מהאזור במשך יומיים רצופים. זה בזכות הג'האד של עמנו, ההתנגדות של עמנו והעמידה האיתנה של עמנו".

אבו מאזן, יחיא סינוואר  (צילום: רויטרס)
אבו מאזן, יחיא סינוואר (צילום: רויטרס)

"האו"ם והחלטותיו, כמה פעמים הן הונחו על שולחן מועצת הביטחון וכן בכל בתי הדין, בבית הדין הבינלאומי לצדק ובבית הדין הפלילי הבינלאומי. כולם עמדו לצד עמנו במאבק שלו ובהקרבה שלו. היום אנו חותמים על הסכם אחדות לאומית. אנו אומרים כי המשך הדרך הזאת היא האחדות הלאומית שלנו. על כן, אנו מחויבים לאחדות הלאומית וקוראים לאחדות לאומית ולא ניתן לדבר להטיל דופי באחדות הלאומית הזאת.

הוא לבסוף הוא שיגר מסר לעם הפלסטיני ואמר כי "ידידינו ואחינו הנכבדים, אלא רגעים היסטוריים. אנו מתפללים לאללה שיעזור לנו ליישם את מה שחתמנו עליו ושהוא לא יהיה דומה למה שחתמנו עליו בעבר ושלא הייתה לו השפעה על העתיד או יישום. אנחנו רוצים שיהיה יישום אמיתי ואמין של כל מה שחתמנו עליו כדי שנוכל להשלים את המסע שלנו לשחרור האדמה שלנו ולבניית מדינתנו העצמאית שבירתה ירושלים".

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה