ביממה אחרונים ניהול גורמים אזוריים ובינלאומיים שיחות עם החות'ים בכדי לגרום להם לא להגיב לתקיפה הישראלית בנמל חודיידה, כך דווח הבוקר (רביעי) בלבנון. 

תימן בהלם: "שילמנו את המחיר היקר בהיסטוריה על הרג ישראלי אחד"
החות'ים מזמינים את ישראל לשלב החמישי - עכשיו נחשפים יעדי הזהב של צה"ל בתימן

כחמישה ימים חלפו מהתקיפה הישראלית בנמל חודיידה בתימן והיא עדין מהדהדת. כלי תקשורת במדינה דיווחו הלילה (רביעי) כי פיצוץ עוצמתי התרחש באחד ממתקני הנפט בנמל בעיר השוכנת לחופי הים האדום. מקורות מקומיים מסרו כי פיצוץ אדיר נשמע בעיר, לאחר שהאש הבוערת הגיעה לאחד ממיכלי הדלק במתקני הנפט בנמל. המקורות הוסיפו כי להבות ועשן נראו בשמי הנמל, כתוצאה מכישלון המאמצים לבלום את השריפה. 

אתמול, סיפק תושב העיר תיעוד מהנמל בעיר שהיה במוקד התקיפה הישראלית בשבת. בתיעוד נראה הנמל הרוס שעדין עשן שחור מתמר בחלקו. השריפה עדיין משתוללת בחלקים מסוימים של הנמל, זה היום החמישי ברציפות. החות'ים אישרו כי התקיפה פגעה במתקני אחסון דלק בנמל וגם בתחנת הכוח הסמוכה. ההפצצה הובילה לשריפת לפחות עשרות אלפי ליטרים של נפט.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הנמל בעיר חודיידה (צילום: צילום מסך)
הנמל בעיר חודיידה (צילום: צילום מסך)

קבוצת Navanti דיווחה כי התקיפות הרסו חמישה מנופים ואת רוב יכולת אחסון הדלק של הנמל, בהיקף של 150,000 טון. גם ספינה של תוכנית המזון העולמית נפגעה קלות, שכן היא נשאה אספקת מזון ומתקן לאחסון דלק בנמל, ומאגר הדלק של 780,000 ליטר שככל הנראה הושמד, כך לדברי מנהל התוכנית.