השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, עורר סערה פוליטית כאשר הביע תמיכה גלויה בדונלד טראמפ כמועמד לנשיאות ארצות הברית. בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג, טען בן גביר כי חזרתו של טראמפ לבית הלבן תחזק את סיכויי הניצחון של ישראל נגד איראן ובעלות בריתה.

"אני מאמין שעם טראמפ, ישראל תקבל את הגיבוי לפעול נגד איראן," אמר בן גביר. "עם טראמפ יהיה ברור יותר שיש להביס את האויבים".

בדרך לסיום המלחמה בין אוקראינה לרוסיה? שיחות השלום עשויות לצאת לדרך
וושינגטון הבירה נערכת: צונאמי הפגנות בעקבות הגעתו של נתניהו לעיר

בן גביר הוסיף ביקורת חריפה על מדיניותו של הנשיא ביידן כלפי ישראל, במיוחד בכל הנוגע למלחמה בעזה. עוד התייחס גם להחלטתו של ביידן שלא להתמודד בבחירות הקרובות. "ההחלטה של ביידן שלא להתמודד אינה אובדן גדול לישראל," אמר השר, וטען כי הממשל האמריקאי הנוכחי נכשל בתמיכה מלאה בישראל במערכה נגד חמאס.

"ארצות הברית תמיד עמדה מאחורי ישראל מבחינת חימוש ונשק, אך הפעם התחושה הייתה שמתחשבנים איתנו - שמנסים למנוע מאיתנו לנצח," הוסיף בן גביר. "זה קרה תחת משמרתו של ביידן והזין את חמאס בכוחות רבים".

עם זאת, הכתב מציין כי ממשל ביידן סיפק לישראל תמיכה משמעותית מאז תחילת המלחמה, כולל ביקור הנשיא בישראל לאחר מתקפת ה-7 באוקטובר, משלוחי תחמושת רבים, וחבילת סיוע צבאי בשווי 14 מיליארד דולר.

בן גביר מודע לכך שתמיכתו הפומבית בטראמפ עלולה לעורר ביקורת בקרב גורמים רשמיים בישראל. "שר בממשלה אמור לשמור על ניטרליות, אבל זה בלתי אפשרי לעשות זאת אחרי ביידן," הסביר את עמדתו.