יקי דיין, לשעבר קונסול ישראל בלוס אנג'לס, שוחח עם ניסים משעל וגאולה אבן סער ב-103FM והתייחס לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו וליחסי ישראל-ארצות הברית.

בפתח דבריו אמר: "נאום הסברה מצוין. הוא שם את הקייס הישראלי כשמסתכלים עליו. חלק גדול מהדמוקרטים לא היו שם. יותר מ-100 מחוקקים החליטו להיעדר מהנאום, וזה מבליט את הפער שיש בקשר בין ממשלת ישראל לבין הממשל הדמוקרטי. ביידן הוא ידיד גדול יותר של מדינת ישראל, אצלו זה בא מה'קישקעס'. האריס, לעומת זאת, יותר קרובה לאובמה מאשר לביידן, ואצלה זה הרבה יותר טכני. היא באמת לא הגיעה לנאום של נתניהו, כי היא לא רצתה להיות בפריים הזה".

נאום בנימין נתניהו בקונגרס (צילום: רויטרס)
נאום בנימין נתניהו בקונגרס (צילום: רויטרס)

"יש הרבה דם רע בין טראמפ לבין נתניהו ולכן נתניהו מגיע לפגישת פיוס", הדגיש דיין, "ראינו את אילון מאסק בתמונה, ואני בטוח שהוא ישמש מתווך הולם בין טראמפ לנתניהו. טראמפ דאג להוציא את המכתב שכתב לו מחמוד עבאס אחרי ניסיון ההתנקשות, וכתב שהוא מצפה לביבי, ועוד יותר מצפה לשלום שיבוא. מבחינת פרוטוקול זה נכון לעשות. נכון יותר לפגוש את הנשיא המכהן לפניו, וזה יוצא בסדר".

חשד למזימת ריגול באולימפיאדה: שף וכוכב ריאליטי רוסי נעצר בפריז
דרמה באיראן: הנשיא לשעבר מחמוד אחמדינג'אד ניצל מניסיון התנקשות

בהתייחסות ליחסי ישראל-ארצות הברית אמר הקונסול לשעבר: "בשורה התחתונה הקשב של ארצות הברית אלינו מאוד קטן. לאמריקנים יש מערכת בחירות שהם לא ידעו עשרות שנים כמוה. ביידן מגיע לפגישה משוחרר, וחלק מהמורשת שלו זה להשלים את עסקת החטופים. הוא לא יזוז עד שהיא תושלם".

קמלה האריס וג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
קמלה האריס וג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

"שאלה פתוחה שהיא שאלה שכל ישראלי צריך לשאול את עצמו: איזה נשיא בארצות הברית יטפל טוב יותר בנושא האיראני? הממשל הנוכחי שיחק רק הגנה בצורה יוצאת דופן, אבל הוא שידר חולשה. נשיא שלא יהיה מוכן לשחק התקפה בנושא האיראני יהיה בעיה לישראל, וזה הדבר היחיד שצריך לעניין אותנו כישראלים. אם אני צריך לבחור בין קמלה האריס שבוודאי תמשיך את הקו של ביידן ועוד פחות ממנו מבחינת 'לשחק הגנה', אז לפחות טראמפ שהוא בלתי צפוי ויכול להיות שהוא יהיה מוכן לשחק התקפה", סיכם.