מועדון הספרים של טראמפ חוזר: ב-2020, מספר חודשים לפני שנפתחו קלפיות ההצבעה לנשיאות ארה״ב, אחייניתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, מרי, פרסמה ספר על דודה וכמה נוראי ומעוות פסיכולוגית היה בעיניה.

 באותה עת, אחיה, פרד טראמפ השלישי, פרסם הצהרה שתקפה את אחותו על בגידה כזו. כעת, הוא מניף את הדיו והקסת ובשבוע הבא, הוא יפרסם את ספר זיכרונותיו ״הכל במשפחה: משפחת טראמפ ואיך הגענו לכאן״ תיעוד חושפני שמציג את הנשיא לשעבר באור קשה, כך לפי עיתון ״ניו יורק טיימס״. פרד ומרי טראמפ הם ילדיו של פרד טראמפ ג'וניור, אחיו הגדול של דונלד שנאבק באלכוהוליזם ומת מהתקף לב ב-1981, כשהיה בן 42.

פרד טראמפ, בן 61, מתאר את עצמו כקרוב למדי לדודו. הוא השתתף בטקס ההשבעה ב-2017 (הוא כותב שהיה לו מושב טוב יותר מג׳ון מקיין) וביקר בבית הלבן מספר פעמים (הספר כולל תמונה של המחבר יושב מאחורי שולחן ההחלטה בחדר הסגלגל). פעם אחת, בעודו בחדר הנשיאותי המפורסם, מר טראמפ המבוגר התעקש שאחיינו יישאר בחדר לשיחת טלפון שעמד לקיים עם המלך עבדאללה של ירדן.

דונלד טראמפ ותמונת אביו (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst)
דונלד טראמפ ותמונת אביו (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst)

הוא שם את השיחה על רמקול, כך שאחיינו יוכל לשמוע את המלך מודה למר טראמפ על הריגת מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדדי. ״הרגתי אותו״, התפאר הנשיא לשעבר בפני אחיינו, לפי הספר. ״הרגתי אותו כמו כלב״. פגישה אחרת היא זו שהותירה את פרד חסר מילים והיוותה את הזרז לכתיבת ספר הזיכרונות - בנו של פרד טראמפ נולד עם מצב רפואי נדיר שהוביל למוגבלויות התפתחותיות ואינטלקטואליות.

הטיפול בו מומן בחלקו בעזרת המשפחה. לאחר שמר טראמפ נבחר, פרד טראמפ רצה להשתמש בקשר שלו לבית הלבן לטובה. בעזרת איוונקה טראמפ, בת דודתו, ובן קרסון, באותה עת שר השיכון והפיתוח העירוני, הוא הצליח לכנס קבוצה של תומכים לפגישה עם דודו. הנשיא ״נראה מעורב, במיוחד כאשר כמה אנשים בקבוצה שלנו דיברו על המאמצים קורעי הלב והיקרים שעשו כדי לטפל בבני משפחתם עם מוגבלויות קשות״, הוא כותב.

פרד טראמפ כתב: "אולי לא הייתי צריך להיות מופתע לשמוע את דונלד אומר את זה. זה לא היה רחוק ממה שהוא אמר באותו יום בחדר הסגלגל אחרי הפגישה שלנו עם התומכים. רק שבפעם ההיא, היו אלה ילדים של אנשים אחרים שצריכים למות. הפעם, זה היה הבן שלי״.  אנקדוטה מזעזעת נוספת בספר התרחשה עשורים קודם לכן, בשנות ה-70, כאשר המחבר טוען ששמע את דודו משתמש בביטוי גזעני לאחר שמכוניתו ניזוקה והוא חיפש מישהו להאשים ״תראה מה הכ** עשו׳״ כותב פרד טראמפ, כשהוא מצטט את דודו, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. המחבר מתאר את הנשיא לשעבר כתוצר של חינוך בסגנון ארצ׳י בנקר, ״אנחנו נגדם״, אך אז מציין: ״שיכור או פיכח, אבי מעולם לא השתמש במילה שמתחילה ב- כ׳ (n word), לא ששמעתי. וגם אני לא״.

סטיבן צ׳אנג, דובר קמפיין טראמפ, כינה את הסיפור של פרד טראמפ ״בדוי לחלוטין וחדשות מזויפות מהסדר הגבוה ביותר״. והמשיך ״כל מי שמכיר את הנשיא טראמפ יודע שהוא לעולם לא היה משתמש בשפה כזו, וסיפורים שקריים כאלה הופרכו לחלוטין״, אמר. מר טראמפ הואשם בעבר בשימוש בביטוי הגזעני בזמן שהיה מנחה תוכנית הריאליטי שלו בטלוויזיה. הוא הכחיש זאת. פרד טראמפ מצייר דיוקן מעט מורכב של דודו, כולל פרטים המרמזים על כך שיחסיהם היו לעיתים קרובות חמים. הם היו צופים יחד ״באזור הדמדומים״ ומשחקים תופסת.

כשאופני השווין הכחולים של פרד טראמפ נגנבו, היה זה דודו שלקח אותו לתחנת המשטרה לדרוש מהמשטרה לעשות משהו, הוא כותב. מר טראמפ המבוגר היה לוקח את אחיינו לשחק גולף. כשפרד טראמפ רצה עזרה במציאת טבעת אירוסין, דודו אמר לו ״לך לראות את ראלף דסטינו. הוא נשיא קרטייה. הוא יעזור לך לבחור משהו״. דונלד ואשתו לשעבר, איוונה, הגיעו לחתונה של פרד טראמפ בלימוזינה (היה גשום מדי להנחית מסוק), ולפרד היו יחסים סבירים עם כמה מבני דודיו, דונלד ג'וניור, אריק ואיוונקה (הוא השתתף בחתונתה לג'ארד קושנר). דבר אחד שהספר מבהיר הוא שבמשפחת טראמפ, יישוב חשבונות וסכסוכים הוא דרך חיים. ״הדם שזורם בעורקי המשפחה סמיך, עד שזורמים הדולרים״ כתב.