איראן הולכת ומשתלטת על אפריקה, בעיקר בצפון-מזרח (קרן אפריקה) והחוף ביבשת, כך דווח היום (חמישי) בערוץ אל חדת' הסעודי. על פי הדיווח מפי דוחות מודיעיניים ומסמכים מודלפים עולה כי החות'ים משתלטים על היבשת  במטרה לגייס מהגרים בשירות הפרויקט האיראני.

על פי המסמכים, החות'ים שואפים לדריסת רגל צבאית ומודיעינית בקרן אפריקה על ידי ניצול מהגרים. הסוגיה הזאת מנוהלת על ידי הבכיר החות'י עבד אלוואחד אבו ראס שקיבל לידיו את ניהול הפשיטה בחו"ל בהוראה ישירה מבכירים איראנים. יד ימינו של אבו ראס הוא חסן אחמד אל כילאני שממלא את תפקיד הממונה על אגף מבצעי חו"ל במנגנון הביטחון והמודיעין של החות'ים.

הנמל בתימן היה רק התחלה: המטרה הבאה תשאיר את "ציר הרשע" חסר מילים

תחת ניהולם פועל אדהם חמיד אלעפארי המכונה "אבו ח'ליל" שהוא מומחה לענייני הקהילות האפריקאיות בתימן ושאמון על התיאום על אנשי הקהילות האפריקניות והכנסת מהגרים אפריקנים לאזורי השליטה של החות'ים לצורך שילובם בקורסים צבאיים טרם פריסתם בחזיתות הלחימה או שתילתם במדינות שלהם על מנת לבצע משימות מודיעין.

החות'ים משתלטים על ספינה (צילום: REUTERS/Khaled Abdullah)
החות'ים משתלטים על ספינה (צילום: REUTERS/Khaled Abdullah)

בכיר נוסף שנחשף במסמכים המודלפים הוא אוסאמה אלמאח'ד'י. המשימה שלו מתמצה בתיאום עם אישים בעלי השפעה במדינות קרן אפריקה ובגיוסם. כמו כן, הוא עוסק בהברחת נשק ובסחר בבני אדם ובסמים בין קרן אפריקה לתימן. על פי הדיווח בערוץ הסעודי החות'ים מעבירה לפעילים אפריקנים אימונים צבאיים, ביטחוניים ומודיעיניים במחנות סודיים בתימן וספציפית בחודיידה, אל-ג'וף ובסעדה.

על פי פרשנים בעולם הערבי, איראן שואפת בכך להבטיח קווי אספקה לנמלים אסטרטגיים ושליטה על נמלי ים חשובים על מנת להבטיח זרימה של הנשק בנוסף לשימוש בקרן אפריקה כבסיס לתקיפות ימיות.

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה.