מקורות צבאיים בתימן איימו בריאיון לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" היום (שישי) כי התגובה לתקיפה של ישראל "לא תסתכם בפעולה אחת או שתיים אלא תהיה מלחמה גלויה, ללא קווים אדומים, שתיעצר רק עם הפסקת התקיפות בעזה". מנהיג החות'ים, עבד אל-מלכ אל-חות'י, ציין כי לפעולות התגובה אין מגבלות גיאוגרפיות. כזכור, ביממה אחרונים ניהול גורמים אזוריים ובינלאומיים שיחות עם החות'ים בכדי לגרום להם לא להגיב לתקיפה הישראלית. 

במהלך השעות האחרונות, פעילים תימנים, כולל בכירים חות'ים, השיקו האשטאג (תג הקבצה) הכולל רמז לתגובה המתקרבת תחת המשפט "ההבטחה האמיתית התקרבה".  בתוך כך, צנעא האשימה את ארצות הברית במתן מידע מודיעיני לישראל בנוגע לאינטרסים הכלכליים בנמל חודידה. לפי מקורות מדיניים בצנעא, המתקפה הישראלית על הנמל הוכנה מראש והתרחשה בהנחיות אמריקאיות. 

עוד צוין כי שווי הנזק בנמל חודידה נאמד בעשרות מיליוני דולרים, כאשר זה החריף כתוצאה מהשריפות שפרצו במכליות הנפט שדרשו מהרשויות בתימן מאמצים רבים כדי להשתלט עליהן בימים האחרונים.

החות'ים מזמינים את ישראל לשלב החמישי - עכשיו נחשפים יעדי הזהב של צה"ל בתימן
למרות שהאש בנמל עדין בוערת: זו הסיבה שהחות'ים לא מגיבים לתקיפה הישראלית

מוחמד עבד אל סלאם, הדובר של החות'ים, הצהיר מוקדם יותר השבוע כי יפגעו בחזרה בישראל. "נכוון לעומק הישראלי, כל המתקנים הרגישים, בכל הרמות - יהיו היעד שלנו". עוד הוסיף: "האויב כבר לא בטוח, אפילו במה שנקרא תל אביב, והאיום יימשך, וזו משוואה חדשה", וציין שהמטוס בו נעשה שימוש - היה מתוצרת תימן, וכי היה מדובר "בשלב החמישי" של מבצעי החות'ים.