איתן גלבוע, מומחה לארה"ב, אוניברסיטת בר אילן, חוקר במכון ירושלים לאסטרטגיה ולביטחון, התראיין היום ב-103FM, והתייחס לסערה שעוררו דבריה של סגנית הנשיא קמלה האריס, הלילה בוושינגטון. "אני קצת מוטרד מההתחלה של היחסים בין האריס לנתניהו ברגל שמאל, זה מזכיר לי שגם הפגישה הראשונה של נתניהו עם הנשיא אובמה גם התחילה ברגל שמאל", ציין. 

עוד הוסיף כי "אני חושב שמה שקרה אתמול, לא אהבתי שתי הערות של קמלה האריס שאני חושב שמצביעות משהו על העתיד. היא דיברה על זה שיש בעיה של רעב בעזה וזה לא נכון, סוכנויות של האו"ם הוכיחו שזה שקר מוחלט. היא חוזרת על זה. היא גם מדברת על אנטישמיות ואסלאמופוביה ברצף אחד, זה קשקוש אחד גדול, אין איסלאמופוביה בארצות הברית, יש רמות של אנטישמיות בארה"ב שלא היו לעולם ושממשל ביידן כשל בטיפול בהן בשלוש השנים שהוא נמצא בממשל ובמיוחד ב-7 באוקטובר".

זעם בישראל על האריס: "חשפה מה עומד מאחורי העסקה, אסור ליפול למלכודת הזו"
לאחר הנאום בקונגרס: הליכוד בהישג משמעותי מאז 7 באוקטובר

כמו כן, הביע דאגה בנוגע לסביבה שעשויה להשפיע עליה, במידה שתיבחר לנשיאות ארצות הברית בסוף השנה: "אני חושב שזה סימן לא טוב למה שיהיה בעתיד. האריס אינה פרוגרסיבית אבל היא מקורבת לפרוגרסיביים יותר מאשר ביידן, ביידן נטרל אותם לגמרי, הוא לא נתן להם שום תפקיד בממשל שלו וניסה עד כמה שאפשר להתעלם מהם, אני חושב שבמקרה שלה, אם תיבחר לנשיאות, תהיה להם יותר השפעה עליה והם אנטי ישראלים מובהקים".

כשנשאל בנוגע להתמודדות המסתמנת בין האריס לנשיא לשעבר דונלד טראמפ, הביע פסימיות בנוגע לשני הצדדים: "שניהם לא טובים, בזמן האחרון הרבה מאוד נשאלים מי יותר טוב, שניהם לא יהיו טובים, אנחנו נמצאים בתקופה קשה ביחסי ארה"ב וישראל. המדיניות של טראמפ היא תמיד דאגה לטראמפ עצמו, מה שטוב לו, לא מה שטוב לישראל.

ג'ו ביידן מתבלבל פעם נוספת (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

אנחנו מסווגים  תיאורטית נשיאים אמריקאים למשקל של הרגש ביחסים שלהם עם ישראל, אך אלה תמיד אינטרסים. השאלה היא האם יש איזה רגש מיוחד לישראל אצל אותם האנשים, והיו נשיאים כאלה. טרומן, רייגן, ביידן היה כזה. האריס היא לא כזאת, טראמפ למרות הפעילות שעשה לטובת ישראל בתקופת כהונתו הראשונה הוא לא כזה, מפני שמה שמעניין אותו אלו יותר האינטרסים, לא רק אלו של ארה"ב אלא בעיקר שלו עצמו". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm