המשטרה בצרפת פתחה בחקירה בעקבות איומים  על נשיא המדינה יצחק הרצוג, השוהה בפריז לקראת טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים, כך דווח בעיתון הצרפתי "ל'אקיפ". על פי הדיווח, החקירה נפתחה לאחר שמשתמש אנונימי קרא לבצע פיגוע נגד פמלייתו של הרצוג המבקרת יחד עם הנשיא בצרפת. 

מוקדם יותר השבוע, הנשיא הרצוג ושר התרבות והספורט מיקי זוהר עוכבו בנמל התעופה בפריז, עקב חשד לאירוע ביטחוני. הרצוג וזוהר, שטסו לפריז כדי לייצג את ישראל בטקס פתיחת האולימפיאדה, נאלצו להמתין במטוסו במשך 40 דקות עקב חשוד שנצפה על אחד הגגות. 

זה לא רק ספורט: האולימפיאדה בפריז על הכוונת של ארגוני הטרור | פודקאסט מעריב 

חלק מקווי הרכבת בצרפת סבלו בימים האחרונים מחבלות שונות, כך על פי דיווח ב-CNN. החבלות שנגרמו ככל הנראה באופן מכוון, כללו בין היתר הצתות. ה-SNCF, חברת הרכבות הממלכתית של צרפת, כינתה את האירועים כ "מתקפה מסיבית שמטרתה לשתק את רשת הקווים המהירים". בחברה אף ביקשו מנוסעים לוותר על הנסיעה ברכבות עד כמה שניתן, והודו כי במהלך הימים האחרונים חלק מהרכבות בוטלו לחלוטין.

משטרת צרפת (צילום: רויטרס)
משטרת צרפת (צילום: רויטרס)

שר החוץ ישראל כ"ץ: "פעולות החבלה בתשתיות הרכבת ברחבי צרפת לקראת פתיחת אולימפיאדת פריז תוכננו ובוצעו בהשראת ציר הרשע של איראן והאיסלאם הרדיקלי. כפי שהזהרתי השבוע את עמיתי הצרפתי, בהסתמך על מידע שמצוי בידי ישראל, האיראנים מתכננים ביצוע פיגועי טרור נגד המשלחת הישראלית וכלל משתתפי האולימפיאדה ויש לנקוט בפעילות מניעה מוגברת כדי לסכל את מזימתם. העולם החופשי חייב לעצור את איראן עכשיו - לפני שיהיה מאוחר".

גורם בממשלת צרפת: "שירותי המודיעין וכוחות הביטחון שלנו פועלים באופן אקטיבי לאיתור מבצעי המעשים הפליליים הללו ולהבאתם לדין.  אנחנו מודעים באותה מידה לאיומים על ספורטאים ישראלים. כזכור, המשלחות ואזרחי מדינת ישראל יזכו לרמת הכיסוי הביטחוני הגבוהה ביותר שיש".