טקס פתיחת אולימפיאדת פריז 2024 אמש (שישי) היה מרהיב במיוחד, במה שהיווה כסוג של פיצוי על האולימפיאדה הקודמת בטוקיו, שהתקיימה תחת מגבלות הקורונה. האירוע בן כחמש שעות נערך תחת המוטו של שיווין, כאשר לצד ההיסטוריה של הספורט האולימפי ושל צרפת - הוא שאף לתת ביטוי לכמה שיותר גוונים במרקם האנושי העולמי. למרבה הצער, מחווה אחת שנעשתה מתוך המטרה הזו הצליחה לעצבן לא מעט אנשים ברחבי הגלובוס.

אורן סמדג'ה פותח את הלב: "אני רוצה להיות באולימפיאדה כמו אורן שהיה לפני האסון"

חלק אחד של הטקס כלל הומאז' לציורו האיקוני של לאונרדו דה וינצ'י "הסעודה האחרונה", המתאר את הפעם האחרונה שישו סעד עם תלמידיו, לפני שנשפט בפני הסנהדרין ונצלב על ידי פונטיוס פילאטיס. מדובר כמובן על אירוע מכונן בדת הנוצרית. במהלך המופע, הציור שוחזר על ידי מיצג אנושי של אומני דראג, מה שעורר את זעמה של הקהילה הנוצרית העולמית.

גולשים רבים ברשתות החברתיות מכל קצוות התבל, ולא רק נוצרים, הביעו את ביקורת קשה על המחווה וטענו כי מדובר בחוסר כבוד, חילול הקודש וביזוי הדת. חשבון ה-X (טוויטר לשעבר) הרשמי של האוניברסיטאות הקאטוליות בספרדית צייץ: "סדום ועמורה משודרת בטלוויזיה ונצפית על ידי עשרות מיליוני אנשים בשידור חי. טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בפריז 2024 הוא הדגמה של כיעור הרוע. עם חילול השם הזה הם רוצים לצחוק על כל הקתולים".

נציגת צרפת בפרלמנט האירופי, מריון מרישל, צייצה במהלך הטקס: "לכל הנוצרים בעולם שצופים בטקס הפתיחה וחשו עלבון מהפרודיה הזו של מלכות הדראג על הסעודה האחרונה, דעו שלא צרפת היא זו שמדברת, אלא מיעוט שמאלני שמוכן לכל פרובוקציה".

מעבר לאירוע מעורר המחולקת, טקס הפתיחה כלל שלל אגדות תרבות וספורט. ליידי גאגא הופיעה עם תחילת האירוע, סנופ דוג, זינדין זידאן, רפאל נדאל וסירנה וויליאמס לקחו חלק בנשיאת הלפיד ומי שסגרה את הטקס היא לא אחרת מאשר סלין דיון, שעשתה קאמבק אל הבמה, אחרי שבתקופה האחרונה חדלה מלהופיע בעקבות מחלה קשה.