סקר הבחירות האחרון של הוול סטריט ג'ורנל מציג תיקו בין הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, לבין המתמודדת החדשה - סגנית הנשיא קמלה האריס. הסקר מציג תמיכה עולה בהאריס בקרב מצביעים לא לבנים ועלייה דרמטית בהתלהבות מקמפיין הבחירות בקרב הדמוקרטים. 

לפי הסקר, שפורסם אתמול (שישי), דונלד טראמפ זוכה ב-49% מהקולות בעוד שקמלה האריס זוכה ב-47%, מדובר בפער שנמצא בתוך טווח טעות הדגימה, שעומד על 3.1%. כך שלמעשה - מדובר בתוצאת תיקו. לפי הפרסום, טראמפ החזיק בפער של שש נקודות מוקדם יותר החודש, כאשר המתמודד מולו היה ג'ו ביידן. 

בצל המתיחות עם ישראל: ארה"ב מחממת את היחסים עם איראן  
"יש לה מה שנדרש, זה יהיה היסטורי": הזוג אובמה הביע תמיכה בקמלה האריס 

קמלה האריס, דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
קמלה האריס, דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

לפי הוול סטריט ג'ורנל, 63% מהמצביעים הלא לבנים תומכים כעת בהאריס, לעומת 51% שתמכו בביידן בסקר האחרון. בדיווח מציינים כי ערבוב מחודש של התמהיל הדמוגרפי של התמיכה במפלגה הדמוקרטית עשוי לשנות את תוצאות הבחירות ולהשיג תמיכה בהאריס במדינות שהגיוון הגזעי והאתני בהן משמעותי כמו אריזונה, נבאדה, ג'ורג'יה וצפון קרוליינה, מדינות שבהן ביידן זכה לתמיכה נמוכה יחסית. 

בנוסף, האריס צוברת תמיכה בקרב מצביעים צעירים, מתחת לגיל 30, בהשוואה לתמיכת חתך אוכלוסייה זה בביידן בסקרים בקמפיין הבחירות הנוכחי. 

קמלה האריס, מדברת לצד נשיא ארהב ג'ו ביידן בבית הלבן בתקופת הקורונה (צילום: רויטרס)
קמלה האריס, מדברת לצד נשיא ארהב ג'ו ביידן בבית הלבן בתקופת הקורונה (צילום: רויטרס)

עוד מציינים בוול סטריט ג'ורנל שכניסתה של האריס למירוץ לנשיאות הציתה התלהבות מחודשת בקרה המצביעים הדמוקרטים ביחס למועמדת ולקמפיין הבחירות כולו. מתוך ההשוואה שנעשית בין תוצאות הסקרים שנערכו בתקופת התמודדותו של ביידן לבין הסקרים הנוכחיים כעולה כי רק 37% מהמצביעים הדמוקרטים התלהבו מהקמפיין בתחילת חודש יולי, ואילו כעת עולה ש-81% מהמצביעים מתלהבים מהאריס ומהקפיין. 

הסוקר הדמוקרטי, מייק בוצ'יאן, שערך את הסקר עם הסוקר הרפובליקני דיוויד לי, אמר: "מדובר בשינוי מדהים".