נשיא ארה"ב לשעבר והמועמד לנשיאות דונלד טראמפ טען בשיחה עם תורמים יהודים שבפניהם נאם באירוע בניו ג'רזי הלילה (שני) כי במהלך פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שאל אותו מדוע יהודים עדיין מצביעים לדמוקרטים. לפי טראמפ, נתניהו השיב לו: "זה הרגל". טראמפ אמר לתומכים כי "הדמוקרטים שונאים את ישראל".

אסון עם האריס, והימור גרוע על טראמפ: ביקורו של נתניהו בארה"ב הוא כישלון מוחלט | שלמה שמיר 

טראמפ תקף בשבוע שעבר את המועמדת הדמוקרטית, סגנית הנשיא קמלה האריס, בטענה שפגישתה עם נתניהו הייתה ״איומה ומעליבה״. לדברי טראמפ, ״חוסר היכולת שלה יאריך מאוד את המלחמה ברצועת עזה ויעכב את שחרור בני הערובה״. דברים דומים אמר במהלך אירוע התרומות שקיים ליל אמש כשאמר ״קמלה האריס שונאת את ישראל״ אמר הנשיא לשעבר לקול קריאות בוז מתגברות, ״כל יהודי שמצביע לקמלה, או למפלגה הדמוקרטית, צריך מיד ללכת לאבחון ולבדוק את שכלו״.

הנשיא לשעבר הוסיף ותקף גם את הסנאטור היהודי הדמוקרטי, צ׳אק שומר, ״מה לגבי שומר? נתתי לו 500 דולר צ׳ק כתרומה בתחילת דרכו בפוליטיקה, הייתי הראשון שעשה זאת, הוא היה מברוקלין. פעם הוא היה מספר על כך בהתלהבות, היום כבר לא״. אמר טראמפ ״הוא הפך לפלסטיני״ אמר על היהודי הבכיר ביותר בפוליטיקה האמריקנית.

בנימין נתניהו ודונלד טראמפ במאר-א-לאגו (צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)
בנימין נתניהו ודונלד טראמפ במאר-א-לאגו (צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)

האריס אמרה בהצהרה בעקבות פגישתה עם נתניהו כי לשניים הייתה ״פגישה גלויה ובונה״ וחזרה על ״מחויבותה האיתנה״ לביטחון ישראל. האריס הוסיפה: ״אי אפשר להתעלם מהמצב ההומניטרי הקשה בעזה״. טראמפ, מצדו, תקף את האריס מול נתניהו ואמר כי ״ההערות של האריס לא היו מאוד נחמדות ביחס לישראל״.

המועמד הרפובליקני לנשיאות עודד אתמול סערה נוספת והדאיג את מבקריו לאחר שאמר לקהל תומכיו כי ״לא יצטרכו להצביע שוב״ אם יחזירו אותו לנשיאות בבחירות נובמבר. ״נוצרים, צאו והצביעו! רק הפעם - לא תצטרכו לעשות זאת יותר״, אמר בעצרת שאירגן ארגון הסנגור הנוצרי הימני הקיצוני Turning Point Action בווסט פאלם ביץ׳, פלורידה.

״אתם יודעים מה? זה יתוקן! זה יהיה בסדר. לא תצטרכו להצביע יותר, נוצרים יפים שלי״, הוסיף הנשיא לשעבר. דבריו של טראמפ - שנמסרו לא רחוק מאחותו מאר-א-לאגו - התקבלו מיד בחשש בחוגים פוליטיים מסוימים. עורך הדין לחוקה ולזכויות אזרח, אנדרו סיידל, הגיב לסרטון של דברי טראמפ שהופץ ברשת X וכתב: ״זו לא לאומנות נוצרית מעודנת. הוא מדבר על סיום הדמוקרטיה שלנו והקמת מדינה נוצרית״.