הנשיא המכהן, ג'ו ביידן, פרסם אמש (ראשון) בעיתון "הוושינגטון פוסט" מאמר דעה תחת הכותרת "התוכנית שלי לרפורמה בבית המשפט העליון כך ששום נשיא לא יהיה מעל החוק״ ובכך הוא חושף מהלכים מקיפים לשינויים נרחבים שהוא מעוניין לבצבע ברשות השופטת, שישה חודשים לפני סיום כהונתו. את תוכניתו הוא מחלק לשלוש נקודות מהותיות, שלטענתו מעגנות את שלטון החוק ומונעות כל צרה אשר תבוא, ומרפרר לאמירותיו של הנשיא לשעבר והעבריין המורשע, דונלד טראמפ.

הוא כותב: "הגעתי להחלטה שיש לעשות שינוי בבית המשפט בעקבות הפסיקה שהעניקה לנשיא לשעבר טראמפ חסינות חלקית", וקרא לתיקון חוקתי שייקרא "אף אחד לא מעל לחוק", שמטרתו להבהיר שאין חסינות לפשעים שנשיא לשעבר ביצע בזמן כהונתו. "אני שותף לאמונה לפיה כוחו של הנשיא מוגבל, לא מוחלט. אנחנו אומה של חוקים - לא של מלכים או דיקטטורים", כתב הנשיא במאמרו.

לאחר פגישת נתניהו-ביידן: המסר שישראל העבירה לארה"ב
קמלה האריס: תקוותם של הקהילה הערבית-אמריקאית או ממשיכת מדיניות ביידן?

בנקודה השנייה ציין כי קיימת כרגע הגבלת כהונה לנשיאים, דבר שהוא מעוניין להחיל גם על שופטי בית המשפט העליון "ארצות הברית היא הדמוקרטיה החוקתית הגדולה היחידה שמעניקה תקופת כהונה לכל החיים לשופטי בית המשפט העליון שלה". צעד זה נועד להבטיח יציבות וודאות מסויימת באשר להרכב השופטים ומינויים, זאת על מנת למנוע הישנות מקרים כמו עם השופטת רות ביידר גינסבורג, שהתעקשה להמשיך את כהונתה כשופטת בית המשפט העליון ולא לפרוש בתקופת כהונתו של הנשיא דאז ברק אובמה, וכשנפטרה, "העניקה" למעשה לטראמפ שני מינויים לבית המשפט העליון במהלך ששינה את צביון בית המשפט לשמרני יותר.

ביידן מוסיף "אני תומך בשיטה שבה הנשיא ימנה שופט כל שנתיים לכהונה של 18 שנים בשירות פעיל בבית המשפט העליון". הנקודה השלישית והאחרונה איתה בחר לסיים ביידן את טיעוניו קרא לקוד אתי מחייב לכלל שופטי בית המשפט העליון, וכתב "זה עניין של השכל הישר. הקוד האתי הוולונטרי הנוכחי של בית המשפט חלש. יש לדרוש מהשופטים לחשוף מתנות, להימנע מפעילות פוליטית ציבורית ולהתפטר במקרים שבהם יש להם או לבני זוגם ניגודי עניינים כספיים או אחרים. כל שופט פדרלי אחר מחויב לקוד אתי בר אכיפה, ואין סיבה שבית המשפט העליון יהיה פטור מכך".