מלחמת חרבות ברזל: דיפלומטים אמריקאים בכירים אמרו הערב (שני) לסוכנות הידיעות רויטרס כי מתקיימים מאמצים לצמצם את התגובה הישראלית לטבח במג'דל שמס, בו נרצחו 12 ילדים: "מנסים למנוע תקיפה בביירות ובפרבריה".

הבית הלבן מנסה להוריד את גובה הלהבות טרם הפגיעה המתוכננת בלבנון: "עדיין יש זמן לדיפלומטיה"
בין לבנון לשדה תימן: נתניהו לא יודע איך לצאת מהמלכוד | אנה ברסקי

כזכור, מקור לבנוני רשמי אמר היום לערוץ אל-חדאת' הסעודי כי לבנון קיבלה מסר לגבי התקיפה הצבאית-הישראלית הצפויה, שהוגדרה כ"בלתי נמנעת". לבנון ביקשה מהמתווכות לפעול על מנת להגביל אותה, כך שישראל לא תכוון את תקיפתה לעבר ביירות ואזורים מאוכלסים.

המקור אמר: "על ישראל להימנע מלחצות את הגבולות של כללי העימות". במקביל, פרסמה סוכנות הידיעות AP כי מחשש מתגובה ישראלית צפויה, חיזבאללה החל להזיז את טילים מדויקים שנמצאים ברשות הארגון.

בנימין נתניהו מתקבל בצעקות במג'דל שמס (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

יועץ התקשורת לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי אמר: "מאמינים שיש עדיין זמן ומרחב לדיפלומטיה כדי למנוע מלחמה כוללת בין ישראל לחיזבאללה. אנחנו חושבים שהתחזיות של מלחמה כוללת בין ישראל לחיזבאללה היו מוגזמות בעבר ואנחנו חושבים שהתחזיות האלה מוגזמות כעת. אנחנו נעבוד קשה מאוד כדי שלא תפרוץ מלחמה כוללת ואנחנו חושבים שזה אפשרי".

בנימין נתניהו בשירה במג'דל שמס (צילום: עומר מירון /לע''מ)
בנימין נתניהו בשירה במג'דל שמס (צילום: עומר מירון /לע''מ)

מוקדם יותר היום פורסם בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, כי מספר מדינות מערביות בראשות ארצות הברית שלחו יותר מהודעה אחת ללבנון המאשרת כי "התקבלה החלטה על תגובה ישראלית" לירי הרקטה של חיזבאללה ורצח 12 הילדים והנערים במג'דל שמס בשבת. עם זאת צוין, כי "מתנהל דיון להגבלתה במטרה להימנע מפגיעה בערים גדולות שבהן יש צפיפות של אוכלוסייה ואזרחים, כולל ביירות, ולהתמקד בפגיעה במטרות צבאיות".