"ישראל נמצאת בצרות. היא מותקפת. אנחנו צריכים לעשות דבר אחד: לגרום לי להיבחר, כי אם אבחר זה ייגמר ואני אציל אותה", אמר נשיא ארצות הברית לשעבר והמועמד לנשיאות דונלד טראמפ בכינוס של תורמים רפובליקניים בניו ג'רזי שחל היום (שלישי). 

ארמניה: חשש בקרב הקהילה היהודית עקב שיתוף הפעולה עם איראן
"סיטואציה כאוטית במעורבות ח"כים": התקשורת העולמית מגיבה על האירועים בשדה תימן

את הדברים אמר תחילה טראמפ בהשוואה לסין. "אנחנו הולכים להיות בסדר עם סין, אבל יש לנו בעיה גדולה יותר עם ישראל". בהמשך הזכיר את הטבח שאירע בסוף השבוע הקודם במג'דל שמס, ואמר: "היה נשק גדול שהגיע והרג 13 ילדים יפים. מעולם לא ראיתי מוות שמוצג בצורה גרפית כזו לא בשדה קרב. זה יעיר אנשים והם הולכים לעשות משהו עם מה שקורה".

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)


לאחר מכן טען: "אני לא יודע אם אני צריך להגיד את זה, אבל זה נכון: זה לא בונה לישראל יחסי ציבור טובים". על הפגישה שערך עם רה"מ בנימין נתניהו במהלך ביקורו בשבוע שעבר במאר-א-לאגו, ציין: "הייתה לנו פגישה טובה. הייתה לנו פגישה חזקה, והוא רוצה להיות מסוגל לנצח במלחמה הזו. הוא מקבל תנופה אדירה, וכשאתה רואה דבר כמו מה שקרה, אתה מבין שמשהו הולך לקרות מאוד מאוד מהר".

לאחר מכן דיבר על חלק מן הדברים שאמר לנתניהו באותה הפגישה: "השגתי עבורך את רמת הגולן. הם אפילו לא ביקשו את זה. הכרתי בבירת ישראל. הכרתי בריבונות ישראל על רמת הגולן. ביקשתי משגריר ארצות הברית לשעבר בישראל, דיוויד פרידמן, וביקשתי מכמה אנשים אחרים לתת לי שיעור, חמש דקות או פחות, על רמת הגולן, והם עשו זאת. הם אמרו שהיא מאוד חשוב לביטחון בגלל מיקום הגובה שלה. זו חלקת אדמה גדולה מאוד, מיקום חשוב מאוד. אמרתי תודה וחשבתי על זה יום אחד. אף אחד לא שאל אותי. קיבלתי את רמת הגולן".

על קמלה האריס המתמודדת מולו לנשיאות, התייחס בנפרד: "אני אתן לכם את החדשות הרעות. היא שונאת את ישראל". ועל הסנאטור צ'אק גם כן לא חסך בביקורת: "הוא הפך להיות פלשתיני, אין דרך אחרת להסתכל על זה".