פרישתה של סימון ביילס מענף התעמלות המכשירים היה אחד האירועים המתוקשרים והסוערים של אולימפיאדת טוקיו ב-2021. הפרישה של האלופה האולימפית האהובה הדהימה את העולם, וגם הותירה את הנבחרת האמריקאית חבולה: בלעדיה לא היה להן סיכוי לזהב בקטגוריה הקבוצתית, והן נאלצו להסתפק במדליית כסף.

לביילס היה הרבה מה להוכיח כאשר החליטה בשנה שעברה לחזור לזירה, ואתמול (שלישי) היא קבעה את ההישג הראשון בקאמבק האולימפי שלה, והביאה את הנבחרת האמריקאית למדליית זהב קבוצתית. בכך, הפכה ביילס למתעמלת האמריקאית המעוטרת בכל הזמנים: היא מתפארת בחמש מדליות זהב אולימפיות (בהן שלוש אישיות), מדליית כסף (קבוצתית) ומדליית ארד (אישית).

נבחרת ארה''ב לאחר הזכייה בזהב - אולימפיאדת פריז 2024 (צילום: רויטרס)
נבחרת ארה''ב לאחר הזכייה בזהב - אולימפיאדת פריז 2024 (צילום: רויטרס)

מלבד הישגיה האולימפיים, ביילס יכולה להתגאות גם בשינויים שהובילה בענף הספורט המקצועי. כאשר מהפכת Me_too הגיעה לעולם הספורט, ביילס הייתה גם המתעמלת הבכירה ביותר בענף שהתלוננה בפנים גלויות נגד ד"ר לארי נאסר, רופא הנבחרת שהורשע בהטרדה מינית של מתעמלות. 

היא לא הייתה לבד, למעלה מ-260 מתעמלות הווה ועבר, בהן אלופות אולימפיות, העידו כי הטריד אותן. הוא פוטר מתפקידו כרופא ספורט וכיום מרצה עונש מאסר של 60 שנה, לאחר שהורשע בעסקת טיעון.

"סימון ביילס צומחת מהקרקע": האישה שהפכה לספורטאית נהדרת בזכות אישיותה | ביקורת טלוויזיה
איראן מעורבת? ספורטאים ישראלים קיבלו איומים ברצח, משטרת צרפת פתחה בחקירה

לאחר פרישתה ב-2021, דיברה ביילס גלויות על כך שהפסיקה ליהנות מהספורט המקצועי והודתה כי "אינה במקום טוב מנטלית כדי להתחרות". היא עוררה את זעמם של צופים ופרשני ספורט, שכינו אותה "לוזרית" ואפילו "לא פטריוטית" ובכך נפתחה תיבת הפנדורה של מערכת היחסים בין הספורטאים המקצועיים לבין הקהל שצופה בהם בהנאה. ביילס חשפה את המתרחש מאחורי הקלעים הכואבים של התחרות הנוצצת, ואת המחירים שספורטאים אולימפיים משלמים – אך לרוב שומרים לעצמם.

צפו: סימון ביילס מרחפת בפריז 2024

בריאיון שפורסם השבוע בניו יורק טיימס, לקראת החזרה לזירה, שיחזרה ביילס את הרגע שבו הבינה שאינה כשירה להתחרות להמשיך להתחרות בטוקיו, ואיך קיבלה את ההחלטה. במהלך אחת התחרויות, הבינה ביילס כי היא מאבדת אוריינטציה בעודה באוויר, ולא מסוגלת למקם בראשה את היחס בין הגוף שלה לקרקע.

יומיים לאחר מכן, בגמר המקצה הקבוצתי, היא התקשרה לאמה, נלי שהייתה באותה שעה בביתם בטקסס. היא אמרה לה: "אמא, אני לא יכולה לעשות את זה". אמה הסתירה את סערת הרגשות שחוללה בה ההצהרה, ואישרה לה ברוגע שזה בסדר לפרוש מהתחרות. "לפעמים זה כל מה שאת צריכה לשמוע", שיחזרה בדמעות.

ויש לה גם מסר לכל מי שתוהה אם גם הפעם תכרע תחת הלחץ ותפרוש: "ואם אני אפרוש, מה תעשו בנוגע לזה?" אמרה בחודש שעבר לאחר שכבשה את המוקדמות האולימפיות. "תכתבו עלי עוד ציוצים זועמים? אני מתמודדת עם זה כבר שלוש שנים".