המנהיג העליון של איראן, אייתולה עלי חמינאי, פרסם הבוקר (רביעי) תגובה רשמית על חיסול ראש הזרוע המדינית איסמעיל הנייה הלילה בטהרן, בה הוא מבטיח שאיראן תגיב לחיסול. בהצהרתו כתב חמינאי: ״המשטר הציוני הפלילי והטרוריסטי, במעשה זה, סלל את הדרך לעונש חמור עבור עצמו״, והוסיף: ״אנו רואים זאת כחובתנו לדרוש צדק עבורו, מאחר שנהרג כשהיד בשטח הרפובליקה האסלאמית של איראן״. 

דובר משרד החוץ האיראני מסר כי הרשויות המוסמכות עדיין חוקרות את ממדי ופרטי חיסולו של הנייה. ברשתות הערביות במדינה נכתב כי "מות הקדושים של איסמעיל הנייה בטהרן יחזק את הקשר החזק בין איראן לפלסטינים ולחמאס". 

סינוואר רועד מפחד במנהרה: חיסול הנייה מראה שישראל סוגרת גם עליו
מי שפעל בביירות ובטהרן זו האליטה, אבל מהר מאוד הביביסטים יחזרו לגדף | בן כספית  

כלי תקשורת מקורבים ל"משמרות המהפכה" האיראנים צוטטו באומרם כי "חציית הקווים האדומים של איראן תמיד עלתה לאויב ביוקר. ההתנקשות בהניה היא הימור מסוכן".

בתוך כך התכנסה מועצת הביטחון הלאומי העליונה של איראן כדי לדון בחיסולו של ראש הזרוע המדינית של חמאס. מקור איראני אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי המועצה תחליט באשר לאסטרטגיה בה תנקוט איראן בתגובה להתנקשות.

ב"ניו יורק טיימס" דווח מפי מקורות כי בכירים איראנים נמצאים בהלם מוחלט לאור חיסולו של הנייה. הסיבה: מדובר במכה אדירה למוניטין הביטחוני של איראן בזמן שהיא רוצה להקרין כוח באזור.

חבר הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר כי החיסול של הנייה הוא "מעשה פחדני" והבטיח כי "דמו לא יהיה לשווא".

הזרוע הצבאית של חמאס הזהירה כי "לחיסול הנייה תהיינה השלכות גדולות על האזור כולו. המלחמה תתרחב ל'ממדים חדשים'".

מוסא אבו מרזוק (צילום: רויטרס)
מוסא אבו מרזוק (צילום: רויטרס)

החות'ים בתימן הודיעו על שלושה ימי אבל והורדת הדגל לחצי התורן בעקבות ההתנקשות.

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן פרסם בתגובה: "אני מגנה בחריפות את ההתנקשות הבוגדנית של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, בטהרן".

רג'פ טאיפ ארדואן (צילום: רויטרס)
רג'פ טאיפ ארדואן (צילום: רויטרס)

סוכנות הידיעות "אנאדולו" הטורקית מסרה כי משרד החוץ הטורקי כינה את ההתנקשות "בזויה" והזהיר כי "רצח הנייה יהפוך את המלחמה בעזה לאזורית".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) אמר כי החיסול הוא "מעשה פחדני והתפתחות מסוכנת". "אני קורא להמונים ולכוחות של עמנו לאחדות, סבלנות ויציבות מול הכיבוש הישראלי", הוסיף.

אבו מאזן (צילום: רויטרס)
אבו מאזן (צילום: רויטרס)

ממשרד החוץ של רוסיה נמסר כי "חיסול הנייה הוא רצח פוליטי שלחלוטין לא מקובל עלינו. הדבר ישפיע באופן שלילי על המשא ומתן המתנהל בעניין עזה. הרצח של ראש הלשכה המדינית של חמאס יגרום להסלמה נוספת באזור".

ולדימיר פוטין (צילום:  Sputnik/Sergei Savostyanov/Pool via REUTERS)
ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Sergei Savostyanov/Pool via REUTERS)

בארצות הברית התייצבו כצפוי לצד ישראל: מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין מסר בתגובה לחיסול בטהרן כי "אם ישראל תותקף - נסייע לה".