מקומם אך לא מפתיע: רשתות הטלוויזיה הבריטיות BBC וסקיי ניוז סיקרו כמו כל העולם את ההתנקשות במנהיג הזרוע המדינית של חמאס איסמעיל הנייה והקדישו לבכיר ארגון הטרור חלק נכבד במהדורות החדשות, אך "שכחו" לספר כי הוא היה מחבל או לציין את הקשר שלו לטרור ואת אחריותו לפיגועים שבהם נרצחו חפים מפשע.

הרשתות העלו או שידרו קטעים שלא מתייחסים למעורבותו של הנייה בפעילויות טרור וכתבו: "הנייה נחשב לפרגמטיסט ושמר על יחסים טובים עם קבוצות פלסטיניות יריבות אחרות. הוא נבחר לראש הלשכה המדינית של חמאס בשנת 2017. בשנים האחרונות הוא חי בגלות ונע בין טורקיה לקטאר. הוא מילא תפקיד מפתח במשא ומתן על הסכם הפסקת האש בעזה".

טיל אחד חכם עשה את כל ההבדל: המסר שהעבירה ישראל למזרח התיכון
ליגה אחרת: צבי יחזקאלי על החיסול הדרמטי שהכניס את המזרח התיכון להלם

מי היה איסמעיל הנייה על פי ה-BBC (צילום: צילום מסך)
מי היה איסמעיל הנייה על פי ה-BBC (צילום: צילום מסך)

הערוץ סקיי ניוז במשדר מיוחד העלו את כתבת המלחמות שלהם אלכס קרופורד, שתיארה את ראש הלשכה המדינית של חמאס: "הישראלים הוכיחו שהם יכולים לצוד את המנהיגים הללו איפה שהם לא יהיו. הנייה נחשב למנהיג מתון מאוד בחמאס, הוא שרד התנקשויות שונות בעבר".

ציוץ של טום טוגנדהאט, בכיר במפלגה השמרנית, ומי שנתפש כמנהיגה הבא של המפלגה, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "מעטים רצחו יותר פלסטינים וישראלים מאשר מנהיג הטרור של חמאס איסמעיל הנייה. הוא הביא סבל ואומללות למיליונים. לא אתאבל עליו".