כיממה לאחר החיסול בביירות, חיזבאללה מאשר הערב (רביעי) רשמית כי פואד שוכר המכונה גם "רמטכ"ל חיזבאללה" חוסל בתקיפה אמש בביירות. שוכר מכונה בהודעה מפקד הג'יהאד הכביר. המחוסל הראשון בשורות חיזבאללה שמקבל תואר כזה.

"כשם שנוכחותו הישירה בחיים איתנו הייתה כוח ייחודי להתנגדות, מות הקדושים הגדול שלו יהווה דחף חזק לחברו המוג'אהדין להתקדם בנחישות ובאומץ לשמר את ההישגים, הניצחונות והיכולות ולהשיג את המטרות והתקוות שהמנהיג הגדול הזה שאף אליו", נכתב בהודעה. בתוך כך, נסראללה צפוי לנאום מחר בשעות הערב במהלך מסע הלוויה של שוכר. 

קשרים עם איראן והון של כ-4 מיליארד דולר: חיסול הנייה הביא מכה קשה לחמאס
ישראל מאשרת את חיסול הנייה? הפוסט של גורם ממשלתי עורר סערה בעולם

פואד שוכר, חסן נסראללה (צילום: רשתות ערביות)
פואד שוכר, חסן נסראללה (צילום: רשתות ערביות)

עם פרסום ההודעה החל שעון החול לפעול באשר לתגובה של חיזבאללה כנגד ישראל. בצמרת הביטחונית והמדינית הישראלית פועלים בשעות האחרונות להעביר מסרים לחיזבאללה, לבנון ואיראן על כך שישראל ערוכה בהגנה אבל גם להתקפה. 

הראשון שדיבר היה מפקד עוצבת ״הגליל״ (אוגדה 91), תת-אלוף שי קלפר, שנפגש עם ראשי הרשויות והמועצות המקומיות בגליל העליון.: ״אני אומר זאת בצניעות, אבל אנחנו ערוכים חזק מאוד. אירועי היממה האחרונה היו משמעותיים מאוד. אנחנו מקיימים הערכות מצב, ובמקביל ערוכים למגוון תרחישים - בהגנה ובהתקפה. אנחנו כאן בשביל התושבים ונעשה כל שיידרש״.

מפקד חיל האוויר תומר בר העביר מסר לאיראן ואמר ״חיל האוויר מגן ותוקף בכל זירות המלחמה, עוטף את מדינת ישראל עם עשרות כלי טיס, מאוישים ומאוישים מרחוק, ערוך ומוכן תוך דקות ספורות, לכל תרחיש, בכל זירה. אנחנו נפעל נגד כל מי שמתכנן לפגוע באזרחי מדינת ישראל, אין נקודה שהיא רחוקה מדי לתקיפה עבורנו״. 

הרמטכ״ל הרצי הלוי שהשתתף בתרגיל אוגדתי של אוגדה 99 בצפון. בצה״ל צינן כי מדובר בתרגיל רב זרועי, במהלכו תרגלו לוחמי חטיבת ״כפיר״ מגוון תרחישי קיצון, לחימה בשטח סבוך והררי, הפעלת אש ולחימה בשטח בנוי, כחלק מהגברת המוכנות למלחמה בצפון. ״אתמול אחר הצהריים הייתה לנו הזדמנות להרוג את מוחסן. מוחסן הוא הדמות הצבאית הכי בכירה בחיזבאללה, והוא גם בן אדם קרוב מאוד לנסראללה, הוא בעצם מסדר לו את כל הדברים הצבאיים, סידר לו בלשון עבר. האיש הזה אחראי לכל מתן ההוראות, ל-12 ילדים שנהרגו בשבת אחר הצהריים במג'דל שמס, להרוג שיש לנו אתמול בגושרים, בשעות הצהריים", אמר.

הרצי הלוי (צילום: דובר צהל)
הרצי הלוי (צילום: דובר צהל)

"יש לנו ביטחון במהלכים המתוכננים שלנו קדימה, כי הכוונה שלנו בחיזבאללה זה לא לחזור לשישה באוקטובר. מוחסן לא יהיה, אבל גם אנחנו לא מוכנים שהמצב יחזור לנוכחות על הגבול, ל-200 מטר ממטולה, או משתולה, או מראש הנקרה. צה"ל יודע לפעול ולהגיע גם לחלון מסוים בשכונה בביירות, הוא יודע לתקוף גם בנקודה מסוימת בתת הקרקע, ואנחנו גם יודעים לצאת לתמרון פנימה חזק מאוד, ואתם השבוע מתאמנים על זה, והדבר הזה הוא יכולת מאוד חשובה". אמר הלוי ללוחמים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה בדבריו הערב לגייס את ארצות הברית ואת צרפת  וכן את מדינות האיחוד האירופי ״בתקיפה אתמול חיסלנו את סגנו של נסראללה. מוחסן היה האחראי הישיר לטבח הילדים והילדות היקרים שלנו במג׳דל שמס, הוא היה אחראי לרצח אזרחים ישראלים רבים אחרים, הוא היה אחראי למתקפה הבלתי פוסקת על אזרחינו ביישובי הצפון בתשעת חודשי המלחמה. הוא היה אחד הטרוריסטים המבוקשים ביותר בעולם. ארה״ב שמה פרס של 5 מיליון דולר על ראשו, ולא בכדי. הוא היה מעורב ברצח 241 חיילים אמריקנים ו-58 חיילים צרפתים בביירות בשנת 1983. הוא היה גורם מרכזי בקשר בין איראן לחיזבאללה והיה אחראי על מערך הטילים של הארגון".

"ימים מאתגרים לפנינו. מאז  להתקיפה בבירות נשמעים איומים מכל עבר. אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ונעמוד מלוכדים ונחושים מול כל איום. ישראל תגבה מחיר כבד מאוד על התוקפנות נגדנו״, אמר ראש הממשלה .