יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה הרב מנחם מרגולין פנה הלילה במכתב בהול לנשיא אירלנד מייקל היגינס, ראש הממשלה סיימון האריס וליו"ר הפרלמנט האירי שין או פירגייל, בדרישה לשחרור לאלתר של מוהל מוסמך שנעצר אתמול בדבלין, אירלנד, ללא שחרור בערבות, בגין ביצוע ברית מילה בתינוק זכר, כפי שמורה ההלכה.

המוהל המוסמך, הרב יהונתן אברהם, בן ה-47, אב ל-10 ילדים, הפועל כחוק באנגליה, הגיע לאירלנד השכנה, על מנת לקחים את מצוות המילה ונעצר בפשיטה של משטרת דבלין על הבית שבו התבצע הטקס הדתי.

יומיים לאחר החיסול הדרמטי: החל מסע ההלוויה של איסמעיל הנייה בקטאר
על הניה הותקן מכשיר מעקב? התיאוריה שמשגעת את העולם הערבי | צפו בתיעוד

"זו הפעם הראשונה מאז השואה שמשטר עוצר רב יהודי בגין קיום ברית מילה לבנים. לא מדובר פשע אלא במצווה הנהוגה ע"י הדת היהודית זה יותר מ-3000 שנה, אומצה ע"י דתות אחרות ומוכרת כפרקטיקה גם ע"י ארגון הבריאות העולמי שממליץ על במקרים רבים על קיום ברית מילה של בנים. כשלושים אחוז מהגברים בעולם - ולא רק יהודים מהולים וחיים חיים בריאים'' מציין הרב מרגולין.

יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה ציין כי המעצר מעביר מסר אנטישמי ברור לפיו אין ליהודים מקום באירלנד ודורש לשחרר את המוהל עוד לפני כניסת השבת. הרב מרגולין מדגיש כי המעצר פוגע לא רק בחופש הדת אלא אף משפיל הורים יהודים וקובע כאילו אינם באמת דואגים לילדיהם. כל אותם הורים שמלים את ילדיהם, עברו בעצמם את אותו הליך וכמובן שלא היו עושים זאת אילו זה היה כרוך ב׳פגיעה פיזית או נפשית ביילוד".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הרב מרגולין פנה לו"ר הפרלמנט האירי שין או פירגייל, שהתארח בתחילת השנה במשלחת איגוד הארגונים היהודיים באירופה לאושוויץ, לפעול לשחרור המוהל לאלתר ולקדם חקיקה שתמנע מעצר שכזה בעתיד.

כמו כן פנה הרב מרגולין לנשיא מדינת ישראל, יצחק הרצוג, שסבו יצחק הלוי הרצוג כיהן כרב הראשי של אירלנד עוד קודם לכהונתו כרב הראשי של ישראל, לנשיאת הפרלמנט האיאופי, רוברטה מצולה ולנשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, בבקשה שיפעלו עוד הבוקר אצל ראשי הממשל האירי לשחרורו המיידי של המוהל.