אוון גרשקוביץ', פול ווילן ואלסו קורמשבה נחתו היום (שישי) בבסיס הג'וינט אנדרוז במרילנד ארה"ב, לאחר ששוחררו במסגרת עסקת חילופי לאסירים (הגדולה ביותר עם רוסיה מאז סיום מלחמת העולם השנייה). השלושה זכו לקבלת פנים מרגשת של משפחותיהם, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וסגנית הנשיא קמלה האריס. 

העיתונאי האמריקאי אוון גרשקוביץ', במשפטו ברוסיה (צילום: רויטרס)
העיתונאי האמריקאי אוון גרשקוביץ', במשפטו ברוסיה (צילום: רויטרס)

גרשקוביץ', כתב הוול סטריט ג'ורנל, שהיה עצור במשך יותר משנה הצדיע מהמטוס לצוות האמריקאי. ווילן, חייל מרינס האמריקאי לשעבר שנעצר בדצמבר 2018, החליף חיבוקים עם בני משפחתו ונצפה משוחח עם התקשורת. קורמשבה, שהייתה עצורה מאז אוקטובר 2023, חיבקה את בעלה ובנותיה לאחר שלחצה את ידיהם של ביידן והאריס.

נקודת מפנה ביחסים? רוסיה תשחרר שני אסירים אמריקאים שנאשמים בריגול
בעת ששהה ברוסיה: כתב ה"וול סטריט ג'ורנל" נעצר באשמת ריגול

ביידן לא יכול היה להסתיר את אושרו. לאחר הצפייה במפגשים המשפחתיים, הסיר את הסיכה שלו והניח אותה על דש המעיל של ווילן. שחרור זה מהווה סימן הישג דיפלומטי גדול עבור הנשיא ביידן, שעתיד לסיים את כהונתו בעוד פחות מ-6 חודשים.

ביידן שיבח את מאמצי הדיפלומטיה, שיתוף פעולה עם בעלות הברית של ארצות הברית, והוסיף כי "חלק מהנשים והגברים האלה הוחזקו שלא בצדק במשך שנים, וכל הסבל הגיע לסיומו".

הנשיא ביידן לא היה היחיד שהביע את רגשותיו בעקבות השחרור, יועץ הביטחון הלאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, התרגש במהלך נאומו והביע את רגשותיו על המאמצים הקולקטיביים ואמר: "היום היה יום טוב" ושיבח את העבודה המשותפת שהובילה לשחרורם.