ארצות הברית מתכוננת לשלוח מטוסי קרב נוספים למזרח התיכון בתגובה לאיומים מצד איראן ושלוחותיה בעזה, לבנון ותימן לתקוף את ישראל בימים הקרובים כדי לנקום את מותו של איסמעיל הנייה השבוע, כך דווח היום (שישי) בעיתון הניו יורק טיימס מפי גורמים אמריקאים בכירים.

מספר המטוסים שיישלחו עדיין בבדיקה, כמו גם אישורים סופיים מבכירים כולל שר ההגנה לויד אוסטין. גורמים אמרו שהם מנסים לכייל את התגובה האמריקאית כדי לשלוח מספיק מטוסים מהסוגים הנכונים במהירות האפשרית כדי לסייע בהגנה על ישראל מבלי להיראות כמסלימים את הסכסוך.

הבית שבו שהה איסמעיל הנייה בטהרן (צילום: רשתות חברתיות)
הבית שבו שהה איסמעיל הנייה בטהרן (צילום: רשתות חברתיות)

כל כוח אווירי נוסף עשוי להיות קריטי. איראן ירתה יותר מ-300 כטב"מים וטילים נגד ישראל בהתקפה גדולה באפריל, אך רק מעטים הצליחו לחדור, וגרמו לנזק קל בלבד. מטוסי חיל האוויר האמריקאי שבסיסם בירדן סעודיה תיאמו עם מטוסי קרב של חילות האוויר הצרפתי, הירדני והבריטי כדי ליירט יותר מ-80 כטב"מים.

איראן אותתה על אותה תקיפה מראש, מה שנתן לפנטגון זמן מספיק להעביר מטוסי קרב נוספים ואוניות של הצי למקום, בזמן שמפקדים אמריקאים ניהלו משא ומתן על גישה למרחב האווירי עבור מטוסי הקרב לפעול בו ותיאמו סוללות הגנה אווירית על הקרקע כדי לסייע בהגנה על ישראל. לא ברור אם לישראל ובעלות בריתה יהיה זמן רב כל כך להתכונן לסבב חדש של התקפות איראניות גדולות, אמרו גורמים רשמיים.

שר הביטחון יואב גלנט ושר ההגנה הבריטי ג'ון הילי (צילום: שחר יורמן )
שר הביטחון יואב גלנט ושר ההגנה הבריטי ג'ון הילי (צילום: שחר יורמן )

בתוך כך, מוקדם יותר היום הגיע שר ההגנה הבריטי, ג'ון הילי, לביקור ראשון בישראל מאז כניסתו לתפקיד. הוא נפגש עם שר הביטחון יואב גלנט, ובפגישה הדגיש גלנט בפני עמיתו הבריטי את החשיבות ביצירת קואליציה להגנת מדינת ישראל מפני איראן ושלוחיה, ואמר כי מדובר בפעולה נחוצה עבור היציבות הביטחונית ברחבי המזרח התיכון והעולם כולו.