נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ הודיע ביום שישי בערב כי הסכים להצעת רשת פוקס ניוז לקיים עימות מול סגנית הנשיא קמלה האריס. העימות יתקיים ב-4 בספטמבר בפנסילבניה, אף כי מיקומו המדויק של האירוע טרם נקבע.

דיווח דרמטי: סוכנים איראנים שגויסו ע"י השב"כ ביצעו את חיסול הנייה
"חמינאי רוצה תשובות לפני נקמה": עשרות נעצרו באיראן

טראמפ מובהל מהבמה לאחר ניסיון ההתנקשות. קרדיט: רשתות חברתיות (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

הנשיא לשעבר הוסיף כי עימות שתוכנן מראש ברשת ABC מול הנשיא ג'ו ביידן, טרם עצירת מסע הבחירות שלו לכהונה נוספת, בוטל. זאת, לדבריו, בשל תביעה שהגיש נגד הרשת ואחד ממגישיה, ג'ורג' סטפנופולוס.

״שוחחתי עם פוקס ניוז כדי לקיים עימות נשיאותי מול קמלה האריס ביום רביעי, ה-4 בספטמבר״, כתב טראמפ ברשת החברתית שלו, Truth Social. ״העימות תוכנן במקור מול סליפי ג׳ו ברשת ABC, אך בוטל מאחר שביידן פרש מהמירוץ, ואני מצוי בהליך משפטי נגד רשת ABC וג'ורג' סלופדופולוס, מה שיוצר ניגוד עניינים״.

מנחי העימות יהיו מגישי פוקס ניוז, ברט באייר ומרתה מקאלום. כללי העימות יהיו דומים לאלו של העימות שנערך ב-27 ביוני ברשת CNN מול ביידן, אשר לדברי טראמפ ״זכה ליחס נורא ממפלגתו״.

אולם בניגוד לעימות ב-CNN, שנערך ללא קהל, העימות בפוקס ניוז יכלול צופים. פוקס ניוז הזמינה את טראמפ והאריס להשתתף בעימות בפנסילבניה ב-17 בספטמבר.

האריס אמרה בחודש שעבר כי היא ״מוכנה״ להתעמת עם הנשיא לשעבר, והאשימה אותו בנסיגה מההסכמה הקודמת לעימות ברשת ABC ב-10 בספטמבר. זאת לאחר שהאריס הפכה למועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות בעקבות הודעתו של ביידן על נטישת מסע הבחירות שלו לכהונה נוספת.

טראמפ אמר בעבר כי לא יתעמת עם האריס, מכיוון שהיא לא הייתה המועמדת הרשמית של המפלגה לאחר פרישתו של ביידן מהמרוץ. אולם ביום שישי, סגנית הנשיא השיגה מספר מספיק של צירים כדי להפוך רשמית למועמדת המפלגה.

״השקעתי מאות מיליוני דולרים, זמן ומאמץ במאבק נגד ג׳ו, וכשניצחתי בעימות, הם זרקו מועמדת חדשה לזירה. זה לא הוגן, אבל זה מה יש!״, כתב טראמפ בפוסט ברשת החברתית שלו.

״עם זאת, בין אם מדובר במועמד שונה או לא, המדיניות הרעה שלהם זהה, וזה יתגלה בבירור בעימות ב-4 בספטמבר. אני מצפה להיפגש ולהתעמת עם קמלה האריס ב-4 בספטמבר. תאריך זה נוח ומתאים מכיוון שהוא מתקיים ממש לפני תחילת ההצבעה המוקדמת ב-6 בספטמבר בבחירות לנשיאות 2024. אני מצפה לראות את כולם ב-4 בספטמבר, בחבר העמים הגדול של פנסילבניה!״.