אחרי שארצות הברית, צרפת, אוסטרליה, קפריסין ופולין קראו אמש לאזרחיהם לעזוב את לבנון, היום (שני) גם יפן וטורקיה הצטרפו לקריאה הזו. בעקבות כך, ביממה האחרונה נרשמים עומסים כבדים מאוד בנמל התעופה בביירות.

עיתונאי ביום ומרגל בלילה: שחרור האסיר לרוסיה פתר תעלומה של שנים
נותנת פייט? אלו הסיכויים של האריס לנצח את טראמפ | כל הנתונים

עומס בנמל התעופה בביירות (צילום: רשתות ערביות)
עומס בנמל התעופה בביירות (צילום: רשתות ערביות)

על פי המידע שהגיע לכלי תקשורת בריטיים, בריטניה אינה צופה צורך מיידי בפינוי אזרחים מלבנון, אך ההחלטה להעמיד כוחות בכוננות מגיעה לאחר פגישה ביום שישי בין שר ההגנה ג׳ון הילי לבין עמיתו הישראלי, יואב גלנט, במהלך ביקור באזור של הילי ושר החוץ, דיוויד לאמי.

שר הביטחון יואב גלנט ושר ההגנה הבריטי ג'ון הילי (צילום: שחר יורמן )
שר הביטחון יואב גלנט ושר ההגנה הבריטי ג'ון הילי (צילום: שחר יורמן )

שגרירות ארצות הברית בביירות מסרה: ״אנו מעודדים את אלה המעוניינים לעזוב את לבנון, להזמין כל כרטיס זמין, גם אם הטיסה אינה יוצאת מיד או אינה עוקבת אחר מסלול הבחירה הראשון שלהם. אזרחים אמריקאים החסרים אמצעים לחזור לארצות הברית יכולים לפנות לשגרירות לקבלת סיוע כספי באמצעות הלוואות החזרה למולדת. אנו ממליצים לאזרחים אמריקאים הבוחרים שלא לעזוב את לבנון להכין תוכניות חירום למצבי חירום ולהיות מוכנים להסתגר במקום לתקופה ממושכת״.

דיוויד לאמי (צילום: רויטרס)
דיוויד לאמי (צילום: רויטרס)


קפריסין הסמוכה, המדינה המזרחית ביותר באיחוד האירופי, נמצאת בכוננות לסייע בפינוי אזרחים מהמזרח התיכון, עם תוכניות לשמש כמרכז אזורי במקרה של התרחבות הסכסוך.

כדי להדגיש את התפקיד שהאי התיכוני צפוי למלא, שגריר שוודיה בלבנון עבר לניקוסיה, בירת קפריסין, בשבוע שעבר. גם צרפת, ארה״ב, פולין ואוסטרליה קראו לאזרחיהן לעזוב את לבנון, איראן וישראל על רקע המתיחות הגוברת באזור.

אמצעי זהירות אלה ננקטו בעקבות חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, בתקיפה ישראלית בטהרן וההסלמה שבאה בעקבותיה בעימות בין ישראל, איראן ובעלות בריתן.

איסמעיל הנייה (צילום: רויטרס)
איסמעיל הנייה (צילום: רויטרס)


ב-2 באוגוסט, משרד החוץ הצרפתי קרא לאזרחיו לעזוב את איראן בהקדם האפשרי. סוכנות הידיעות הצרפתית AFP דיווחה כי ״פריז דחקה באזרחיה באיראן לעזוב את המדינה במהירות האפשרית״.



בעקבות צרפת, פולין יעצה לאזרחיה להימנע מנסיעות ללבנון, ישראל ואיראן על רקע המשך המתיחות באזור. "בהקשר למספר הגדל של תיירים פולנים המבקרים בלבנון, ישראל ואיראן, אנו רוצים לחזור ולהדגיש כי אנו ממליצים זה זמן רב להימנע מכל סוג של נסיעה לאזור זה", אמר משרד החוץ בפלטפורמת המדיה החברתית X.