על רקע המתיחות הגוברת במזרח התיכון, מצרים נוקטת בעמדה זהירה ומאוזנת, תוך שהיא מבהירה את כוונותיה לישראל ולאיראן כאחד. מקורות מהימנים חשפו לעיתון הפרו קטארי ״אל-ערבי אל ג׳אדיד״ כי קהיר העבירה מסרים דיפלומטיים לשני הצדדים, בהם הודיעה על החלטתה שלא להשתתף בהסלמה האחרונה שהתפתחה בעקבות חיסולו של איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, בטהרן.

במסגרת מאמציה לצמצם את המתיחות באזור, הבהירה מצרים לאיראן את מחויבותה לסגור את המרחב האווירי שלה בפני כל פעילות צבאית העלולה לערער את היציבות האזורית. קהיר הדגישה כי צעד זה אינו מהווה עמדה עוינת כלפי איראן, אלא נועד לשמור על האינטרסים והריבונות המצרית.

במקביל, במהלך ביקור משלחת ביטחונית ישראלית בקהיר, הבהירו הרשויות המצריות לתל אביב כי מצרים לא תהיה חלק מציר צבאי שמטרתו להדוף התקפה פוטנציאלית נגד ישראל. זאת, על רקע האיומים האיראניים לנקום את חיסול הנייה. שר החוץ המצרי, בדר עבד אל-עאטי, קיים שיחת טלפון עם עמיתו האיראני המיועד, עלי באקרי כני, כחלק ממאמצי התיווך של מצרים בין הצדדים. מהלך זה משקף את מאמציה הנמשכים של קהיר להכיל את ההסלמה הנוכחית ולהפחית את המתיחות באזור, בעוד האזור כולו ממתין בדריכות לראות את אופי התגובה האיראנית הצפויה.