לפחות ארבעה בני אדם נהרגו לאחר שההוריקן דבי פגע בחוף המפרץ של פלורידה, והשאיר את התושבים להתמודד עם הצפות, הפסקות חשמל וכבישים מסוכנים. מערכת מזג האוויר התעצמה להוריקן בדרגת קטגוריה 1 ונחתה בקרבת שטינהצ'י ביום שני בבוקר, כך דיווח מרכז ההוריקנים הלאומי (NHC).

ההוריקן צפוי להתקדם לאט על פני מדינת פלורידה, עם רוחות במהירות 80 מייל לשעה ומצפות ל-76 ס"מ של גשם כפי שהוא נודד צפונה. הסערה, הרביעית בעונה זו, צפויה גם לשטוף את ג'ורג'יה ודרום קרוליינה בימים הקרובים.

דונלד טראמפ: "שמעתי שישראל תותקף הלילה בידי איראן"
מהפכה בעשר דקות: ראש ממשלת בנגלדש נמלטה מהמדינה והתפטרה מתפקידה

הרשויות דיווחו על הרוגים שכללו ילד בן 13 שנהרג כאשר עץ קרס על בית הנייד שלו בעיירת לוי, הסמוכה לגיינסוויל. במקרה נפרד, במחוז הילסבורו - חלק מאזור טמפה - נהג של רכב 18 גלגלים איבד שליטה והתדרדר לתעלה במהלך הסערה. הנהג נמצא מאוחר יותר מת. במחוז דיקסי, מערבית לגיינסוויל, דיווחו officials על הריגת אישה וילד בן 12 בתאונת דרכים בליל יום ראשון. לפי דיווחים מאוחרים, הרכב הידרדר על המים לפני שהתרסק.

המאפיין האיטי של הסערה עלול להוביל לכמויות גשם היסטוריות, אמר ג'יימי רום, סגן מנהל מרכז ההוריקנים, כאשר הסערה פגעה ביבשה. "מדובר בהצפות קטסטרופליות". הרוחות החזקות כבר משפיעות על תושבי פלורידה - כ-242,000 בתים ועסקים אינם מחוברים לחשמל במדינה, לפי PowerOutage.com.

דבי צפויה להאט משמעותית במהלך המסע שלה על פני פלורידה, בעוד הזרם הגבוה של הרוחות באטמוספירה יתמוטט. זה יגרום להוריקן לדרוך לאט באוקיינוס האטלנטי, שם ימשיך להשליך גשמים על דרום-מזרח ג'ורג'יה וקרוליינה ביום שלישי ורביעי, לפני שיתקדם פנימה לדרום קרוליינה ביום חמישי.

גשמים היסטוריים צפויים להוביל להצפות קטסטרופליות, שהוחרפו על ידי גאות סערה לאורך החוף, שעלולה להשאיר מים כלואים במערכות נהרות, מבלי שיוכלו להתנקז לאוקיינוס. לקראת הגעת הסערה, הכריז מושל פלורידה, רון דה סנטיס, על מצב חירום ל-61 מתוך 67 מחוזות המדינה. הוא גם אמר כי צוותי השירותים הציבוריים מהמקום ומחוצה לו מוכנים לסייע בשיקום החשמל לאחר הסערה.