על רקע האיום האיראני הגובר והאפשרות לתקיפה משולבת עם חיזבאללה ויתר הפרוקסי, רני עמרני, מנהל 'רדיו רן' בפרסית ומומחה לאיראן, שוחח היום (שלישי) עם ענת דוידוב ואודי סגל ב־103fm ושיתף בתחושות בקרב בעם האיראני.

בפתח הראיון אמר: "העם האיראני לא משתף פעולה עם התוקפנות של המשטר. זה מסר שאנחנו מקבלים כל הזמן מרוב העם האיראני. הממצאים האחרונים מראים שהעם האיראני לא בעד מה שעושה המשטר, ולא מה שאומר המשטר".

עם ישראל קבע: להמתין לאיראנים? או לשגר מתקפת מנע? | תוצאות סקר 103FM
"מי שיכול - שיהיה לו גנרטור": האם אתם מוכנים למתקפה האיראנית?

"כל התקשורת האיראנים הם כמו בצפון קוריאה, הם תמיד משבחים את המשטר, כמובן", המשיך. "העם האיראני סומך על ישראל שלא תפגע באזרחים, הם רואים בנו כצבא המוסרי ביותר בעולם, ולכן האיראנים לא בפחד. הם אומרים שאם תהיה התקפה ישראלית היא תהיה על בטח מתקני הגרעין או על מה שקשור במשטר. מי שיותר בפחד הוא המשטר באיראן, הבכירים שם. אם מדינה זרה פגעה בהנייה במקום כל כך שמור וכל כך סודי היא תוכל להגיע לכל בכיר באיראן. הפחד אצל הבכירים הוא לא סתם, הם ממש מפחדים מזה".

סיכום המתקפה האיראנית (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

"יש הרבה עדויות שמדברות שהתגובה האיראנית תהיה, ותהיה בזמן המאוד קרוב. בפעם הקודמת היתה התקפה, אבל אז היה ברור שישראל עשתה את זה. הפעם אין שום הוכחה שישראל חיסלה את הנייה, לא תפסו מרגל או מכ"ם שמראה שמטוס ישראלי ירה. עצם העובדה שהם מיד מאשימים את ישראל לא אומר שהם נאלצים, אלא שהם רוצים לפגוע בישראל, אפילו חיפשו תירוץ לפגוע בישראל", הוסיף.

בסיום הראיון אמר: "למה שיבואו בפומבי ויגידו שישראל עשתה את זה לפני שהן עשו תחקירים? הם רוצים לתקוף את ישראל, מסיבות פנימיות וחיצוניות. אבל זו מבוכה גדולה מאוד. לא משנה מי חיסל את הנייה, זו מבוכה למשטר האיראני ולמודיעין האיראני".