מותו של פואד שוכר, הבכיר הצבאי הבולט בחיזבאללה המוכר כמספר שתיים אחרי מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, הכניס את הארגון למצב כוננות עליונה. ספקות עלו בנוגע לקשירת קשר על ידי בכירי הביטחון שלו. אתר "ג'נוביה" הלבנוני אישר כי חזבאללה עורך מבצע מעצרים נרחב שכלל כמה מאנשיו בלבנון.

זירת חיסול פואד שוכר (חאג' מוחסן) בביירות (צילום: רויטרס)
זירת חיסול פואד שוכר (חאג' מוחסן) בביירות (צילום: רויטרס)

החשדות התמקדו בבכיר ביטחוני רם דרג בחיזבאללה שידע את מקומו של שוכר ושל האורח שלו בדאחיה. הם המתינו לסימן ממנו כדי לערוך פגישה עם חסן נסראללה מעט לפני ביצוע פעולת ההתנקשות. הדו"ח הבהיר שהבכיר הביטחוני שנעצר היה ידוע ביחסיו המתוחים עם הזרוע הצבאית של חיזבאללה והוא הושם במעצר בית עד לסיום החקירה.

נתניהו קיבל מה שרצה: טיוטת הסכם הפסקת האש קיימת | דיווח אמריקאי
עוזי רבי מזהיר: "אם אנחנו נגררים למלחמה כוללת - העולם כולו נכנס לזה"

יש לציין כי נדיר שמפקדי חיזבאללה הצבאיים יודעים על המשימות בסביבה החברתית והפוליטית שלהם. התנועות שלהם אפופות חשאיות, כפי שהיה פואד שוכר שנקט באמצעי בטיחות מוגברים בתנועות שלו, בפרט אלה שמשביתות ושמנטרלות את היכולת של הטכנולוגיה הישראלית לחשוף אותו, כגון טביעת קול, עין וכו'. בהתחשב בכך שהטכנולוגיה הישראלית הזאת לא מסוגלת להגדיר את מקומו של שוכר במבנה המותקף ללא סיוע מגורם אנושי.

מהומות בלבנון. המונים יצאו לגנות את חיסולו של איסמעיל הנייה ופואד שוכר (צילום: רויטרס)
מהומות בלבנון. המונים יצאו לגנות את חיסולו של איסמעיל הנייה ופואד שוכר (צילום: רויטרס)

"ג'נוביה" חשף ששוכר עבר ביום ההתנקשות בחייו מקומפלקס דתי בדאחיה ללשכתו שהייתה מוכרת רק לאנשי ביטחון מועטים. אתר "ג'נוביה" ציין כי הדיוק בתקיפה העלה תהיות בנוגע ליכולת המודיעינית הגבוהה של ישראל בהגעה למטרות שלה ומכאן שחיזבאללה חושש שיש לישראל מאגר נתונים מלא בנוגע למפקדיו ולאנשיו. המקורות ציינו כי ההתנקשות בחייו של שוכר עשתה דז'ה וו לפעולת ההתנקשות בחייו של בכיר חמאס סאלח אלעארורי בדאחיה שהיה מתואם ותחת שמירת הוועדה הביטחונית בראשה עומדים וופיק ספא ועוזרו עלי איוב.

תורגם באמצעות סוכנות ביירון: https://eby.co.il/