שני מקורות איראנים בכירים אמרו היום (שלישי) ל"רויטרס" כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביקש מהמנהיג העליון של איראן, האייתולה עלי חמינאי, להסתפק במתקפה מאופקת על ישראל בתגובה לחיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה, ואף המליץ לאיראן שלא לתקוף מטרות אזרחיות.

לפי הדיווח בסוכנות הידיעות המקורות האיראנים הוסיפו שהמסר הרוסי הועבר לידיהם באמצעות סרגיי שויגו, המכהן כמזכיר המועצה לביטחון לאומי של רוסיה. אותם מקורות ציינו כי בטהרן לוחצים על מוסקבה באשר לקבלת מטוסי קרב מסוג סוחוי-35.

בעכו רותחים על דובר צה"ל לאחר הירי: "הם משקרים כדרך פעולה"
משפחת נתניהו מתאחדת: איפה? בבונקר מפני מתקפה איראנית

בתוך כך גורם אמריקאי בכיר אמר ל"רויטרס" כי "וושינגטון עושה כל מאמץ כדי להרתיע את כל הצדדים מלהביא את ההסלמה לנקודת האל-חזור".

כזכור, לאחר חיסולו של הנייה בטהרן אמר המנהיג העליון של איראן חמינאי: "נקמה על הנייה, שנרצח בקמפוס של הרפובליקה האסלאמית של איראן, היא חובתנו".

איסמעיל הנייה ברגעיו האחרונים (צילום: רויטרס)
איסמעיל הנייה ברגעיו האחרונים (צילום: רויטרס)

אתמול התראיין מנהל המרכז הערבי ללימודי איראן ד"ר מוחמד סאלח סדגיאן בערוץ אל-חדת' הסעודי באשר לתגובה האיראנית הצפויה. "נראה לי שהתשובה לשאלה הזאת כעת היא תשובת המיליון דולר. איך תיראה התגובה האיראנית ומתי? באיזה היקף ובאיזה רמה? לא קל לקבל את התשובות לשאלות האלה מגורמים איראניים. אולם האיראנים מדברים בפה מלא על תגובה חזקה ומפתיעה שיש בה לחדש את הריבונות האיראנית שהופרה על ידי היישות הישראלית כשהיא תקפה את האורח של איראן איסמעיל הנייה", אמר.

חמינאי באשכבת הנייה (צילום :רשתות ערביות)

"המנהיג העליון של איראן בעקבות ההתקפה נגד הקונסוליה האיראנית בדמשק ביקש מ'משמרות המהפכה' להזהיר את היישות הישראלית או להזהיר את האויב", המשיך. "כעת הוא ביקש מ'משמרות המהפכה' להעניש את האויב. יש הבדל גדול בין אזהרה לענישה. כעת הוא ביקש מהם להעניש".

"רמטכ"ל הכוחות המזוינים האיראניים מוחמד באקרי אמר שהתגובה האיראנית תהיה בעוצמה שתגרום לישראל להתחרט. שאר הבכירים, בין אם מ'משמרות המהפכה' ובין אם פוליטיקאים מדברים בטון הזה", הוסיף.