טים וולץ, מושל מינסוטה, כבש את תשומת לב הציבור האמריקאי והשפיע על המסרים הדמוקרטיים באמצעות סיכום תמציתי של השקפתו על הרפובליקנים: הם מוזרים. סרטונים של וולץ זכו לתפוצה נרחבת, מבססים את מעמדו כקול לאומי במסע הבחירות של קמלה האריס - ומציבים אותו כמועמד פוטנציאלי לתפקיד סגן הנשיא לצידה.

וולץ, בן 60, נולד וגדל בעיירה קטנה בנברסקה. הוא החל את דרכו כמורה, תחילה בסין, לאחר מכן בנברסקה ולבסוף במנקטו, מינסוטה, שם לימד גיאוגרפיה ואימן את קבוצת הפוטבול של בית הספר התיכון. בשנת 1999, הרבה לפני שהמפלגה הדמוקרטית תמכה בזכויות להט״ב ברמה הלאומית, היה וולץ יועץ הסגל הראשון מטעם בית הספר בו עבד בברית קהילת הלהט״ב וההטרוסקסואלים בתחילת דרכה. בנוסף, הוא שירת במשמר הלאומי במשך 24 שנים, תפקיד שהוביל אותו ברחבי ארצות הברית ולמשימה באירופה.

״למען האמת, פוליטיקאים רבים אינם אנשים רגילים״ אמר דייוויד הוג לעיתון הבריטי ״הגארדיאן״, פעיל למען פיקוח על נשק ומעריץ של וולץ, ״הם פשוט אינם יודעים כיצד לדבר עם אנשים רגילים״ אך וולץ הוא בדיוק מי שהוא: אדם כנה, ישיר, מורה, מאמן נוער אמריקאי טיפוסי. מייקל ברודקורב, סגן יו״ר לשעבר של המפלגה הרפובליקנית במינסוטה, תיאר אותו ״בדיוק כפי שהיית מדמיין שמושל מינסוטה צריך להיות״.

וולץ התמודד לראשונה לתפקיד ציבורי בשנת 2006 במחוז קונגרס נוטה לרפובליקנים, וניצח את המכהן בהפתעה. הוא שמר על מושבו עד 2016, מביס רפובליקנים שוב ושוב. בשנת 2018 נבחר למושל, ושמר על תפקידו בהצלחה בשנת 2022. כיום הוא מכהן כיו״ר איגוד המושלים הדמוקרטים, תפקיד שהעניק לו מעמד לאומי בשנה האחרונה. הופעותיו בשבועות האחרונים זכו לתהודה רבה, מציבות את שמו ברשימת המועמדים הפוטנציאליים לסגנות הנשיאות ומעמידות את סגנונו במרכז הבמה עבור הדמוקרטים.

במינסוטה, הדמוקרטים השיגו רוב צר בממשלה בשנת 2022, וזכו בשני בתי המחוקק ובמשרת המושל. וולץ ועמיתיו במחוקק החלו לעבוד, מיישמים שורה של מדיניות פרוגרסיבית כגון ארוחות חינם בבתי ספר, הגנה על הפלות, הגבלות על נשק ולגליזציה של מריחואנה. פרוגרסיבים במינסוטה, שלעתים התנגשו עם וולץ בנושאי מדיניות, עדיין תומכים בו.

אליאן פרהאט, המנהלת הכללית של TakeAction MN, ציינה כי למרות חילוקי דעות עמוקים עם וולץ לאורך השנים, הוא אדם המוכן לשנות את עמדתו בהתאם למשוב. היא ואחרים הצביעו על השינוי בעמדתו בנושא נשק כדוגמה לכך. וכמובן, וולץ הוכיח את יכולותיו. הישגיו האלקטורליים מעידים על כישרונו לגבש קואליציות של מצביעים, החל מפרוגרסיבים ועד רפובליקנים מתונים. דבר חיוני אם ברצונה של קמלה האריס למשוך מצביעים מהצד הרפובליקני המתון.

בהקשר הישראלי  וולץ, מחנך לשעבר וקצין צבא בדימוס, נסע לישראל ב-2009 במסגרת משלחת דיפלומטית למזרח התיכון, במהלכה נפגש עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ונשיא סוריה בשאר אל-אסד. בקונגרס, הוא הצביע עם המפלגה להקצאת סיוע חוץ, כולל לישראל, ותמך בהסכם הגרעין עם איראן מ-2015, שנתקל בהתנגדות חריפה מצד ישראל ובעלות בריתה הקרובות ביותר, אך נתמך על ידי רוב הדמוקרטים בקונגרס. לאחר מתקפת חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, וולץ הורה להוריד את הדגלים במדינה לחצי התורן כאות הזדהות עם האסון הנורא, וביקר הן את ההתקפה והן את אלה שבחרו שלא לגנות אותה. ״אם לא מצאתם בהירות מוסרית בבוקר יום שבת, ואתם מוצאים את עצמכם ממתינים לחשוב על מה שהייתם צריכים לומר, אתם צריכים להעריך מחדש את מקומכם״, אמר וולץ בעצרת זיכרון שנערכה בקהילת בית אל בפרברי מיניאפוליס, על פי דיווח של TC Jewfolk מהאירוע.

״אירועי השבעה באוקטובר היה חוסר האנושיות המוחלט, הטרור והברבריות״ אמר וולץ. ״זה לא דיון גיאופוליטי. זה רצח״. מאז, עם זאת, הוא לא היה קול בולט במיוחד בדיונים על ישראל, והוא הביע סובלנות כלפי אלה שרוצים לראות את המפלגה הדמוקרטית מפחיתה את תמיכתה במלחמה נגד חמאס בעזה. באביב זה, כאשר יותר מ-18% מבוחרי מינסוטה הצביעו ״נמנע״ בפריימריז הדמוקרטיים כמחאה על תמיכת הנשיא ביידן בישראל, וולץ אמר שאין לדחות את הביקורת על הסף. ״יש לנו שמונה חודשים״. אמר אז ״עלינו להחזיר את האנשים האלה ולהקשיב למה שהם אומרים״ אמר וולץ באותה עת. ״להתייחס אליהם ברצינות. המסר שלהם ברור, שהם חושבים שזה מצב בלתי נסבל ושאנחנו יכולים לעשות יותר, ואני חושב שהנשיא שומע את זה״.

וולץ לא רמז שהוא מסכים עם המצביעים המוחים, ובאפריל הוא גינה עוינות כלפי סטודנטים יהודים בהפגנות קמפוס נגד ישראל, תוך הבעת אהדה למסרים של המפגינים על עזה. ״אני חושב שכאשר סטודנטים יהודים אומרים לנו שהם מרגישים לא בטוחים, אנחנו צריכים להאמין להם, ואני מאמין להם״, הוא אמר בתוכנית PBS מקומית. ״יצירת מרחב שבו יכולה להתקיים התנגדות פוליטית או התקהלות פוליטית היא דבר אחד. הפחדה היא דבר אחר״. הוא הוסיף, ״כולנו מסכימים שהמצב בעזה הוא בלתי נסבל. מה שקרה ב-7 באוקטובר היה בלתי נסבל״. לפי TC Jewfolk, וולץ נאם ביוני באירוע שנתי שנערך על ידי מועצת היחסים הקהילתיים היהודיים של מינסוטה, שם קרא לחיזוק החינוך על השואה ולימודי אתניות בבתי הספר במינסוטה. (חינוך על השואה בדרך כלל זוכה לתמיכה דו-מפלגתית, בעוד שהרפובליקנים נוטים להתנגד לדרישות ללימודי אתניות, שגם כמה קבוצות יהודיות ביקרו על דחיית או הפחתת חשיבות הזהות היהודית).