שישה פרו-פלסטינים נעצרו לאחר שפרצו עם כלי רכב גדול לחברת "אלביט מערכות" בבריסטול, קצת לפני השעה ארבע (רביעי, שעון בריטניה). המשטרה דיווחה כי במהלך העימותים עמם, שני שוטרים נפגעו מפטיש ואחד מהם פונה לבית החולים, וכן אחת השוטרות פונתה לבית החולים עם חבלות בגבה ושוחררה, בעוד השוטר השני קיבל טיפול רפואי במקום לאחר שנפגע ברגליו. שאר הפורעים, יותר מ-12 ברחו מהמקום, והמשטרה מבצעת מעצרים כעת.

מהמשטרה נמסר כי שישה בני אדם בגילאי 20-30 נעצרו בחשד למגוון עבירות כולל פציעה בכוונה תחילה, פריצה בנסיבות מחמירות, פריצה ונזק פלילי. עוד אמרו המשטרה כי נתפסו פטישים, גרזנים, שוטים וכלי נשק תוצרת בית אחרים. לפי הדיווחים מדובר על יותר מ-12 אנשים שהגיחו מהרכב והחלו להשחית את הבניין ולהסב לו נזק, ועובדי העסק שהתקרבו למקום וניסו להתערב הותקפו על ידי הפורצים.

סרטון ההשחתה פורסם בעמוד ה-X שנקרא "פעולות פלסטין", וכתבו כי "על ידי פירוק מכונות ונשק, פגעו הפעילים ישירות בשרשרת האספקה של אלביט שמסייעת לרצח העם". במשטרת בריסטול פרסמו הודעה לתושבים, והודיעו על כל מעצר שבוצע של כל חשוד בפעילות. גם במהלך הפעילות הפיצו סרטונים משם של הפעילות המשטרתית שבוצעה, ושל ההשחתה.

זו אינה הפעם הראשונה שבוצעה פריצה לאלביט, ומדובר באותה הקבוצה. ביוני האחרון פרצה אותה קבוצת פעילים פרו-פלסטינים למשרדי החברה הישראלית בעיר קנט בבריטניה, כשלפני הפריצה עשרות פעילים שהגיעו למקום הניחו דוקרנים על הכביש שמוביל למפעל כדי לעכב את כוחות המשטרה והביטחון. גם אז לא היה מדובר בפעילות הראשונה כנגד החברה.

נזכיר כי בתחילת החודש משרד הביטחון וחברת 'אלביט מערכות' חתמו על עסקת ענק לרכש תחמושת 'כחול לבן', בהיקף של כ-1.5 מיליארד ש"ח. בעקבות העסקה, 'אלביט מערכות' תקים מפעל חדש בישראל לייצור תחמושת וחימושים.