משרד המשפטים האמריקאי חשף אמש (שלישי) כי אסיף מרצ'נט, אזרח פקיסטני בן 46, מואשם כי פעל בשליחות איראן, במטרה להתנקש בבכירים אמריקאים, ביניהם פקידי ממשל בהווה ובעבר. ברשת CNN דווח כי על פי דבריהם של גורמים המעורים בפרטים, אחד היעדים היה לא אחר מהנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ.

על פי ההודעה, הוא הגיע לניו יורק באפריל האחרון, על מנת לשכור את שירותיו של מתנקש. עם זאת, ה"מתנקשים" שעמם הוא כבר סיכם על תשלום מראש של 5,000 דולר לכל אחד, התגלו למעשה כסוכנים סמויים של ה-FBI. 

לא בגללנו: זו הסיבה שרוסיה מבקשת מאיראן לרכך את התגובה לחיסול הנייה
מפגן כוח: מינוי סינוואר למחליף של הנייה הוא מסר לחמאס בחו"ל

הוא נעצר בתאריך ה-12 ביולי, בעת שתכנן לעזוב את ארצות הברית. בצירוף מקרים מדהים, מעצרו התבצע יום אחד בלבד לפני ניסיון ההתנקשות בטראמפ בעת עצרת הבחירות שקיים. ככל הידוע, לא קיים כל קשר בין האירועים.  

טראמפ מובהל מהבמה לאחר ניסיון ההתנקשות. קרדיט: רשתות חברתיות (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

ברשת האמריקאית דווח כי מדובר בחלק ממסע הנקמה שאותו מנסים בטהרן לקדם, על חיסולו של מפקד "כוח קודס" של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני. כזכור, סולימאני חוסל בהוראת טראמפ, שכיהן אז כנשיא. 

כאמור, בחודש שעבר נורו מספר יריות לעברו של טראמפ, בעת עצרת הבחירות שקיים בפנסילבניה.  טראמפ הובהל מהבמה על ידי השירות החשאי. הוא נפצע באזור ראשו, ודימם מאוזנו. 

לאחר מכן, פרסם טראמפ הצהרה: "אני רוצה להודות לשירות החשאי של ארצות הברית, ולכל גורמי אכיפת החוק, על תגובתם המהירה על הירי שהתרחש זה עתה בפנסילבניה. והכי חשוב, אני רוצה להביע את תנחומיי למשפחתו של האדם בעצרת שנהרג, וגם למשפחתו של אדם אחר שנפצע קשה".