לאחר שטים וולץ התקבל אמש (שלישי) במחיאות כפיים סוערות עם הכרזתה של המועמדת לנשיאות ארצות הברית קמלה האריס על היותו סגנה, החלה לגבור ההתעניינות ברקע ובדמותו. שמואל רוזנר מ"כאן חדשות" התראיין היום לתכניתו של אראל סג"ל ב-103FM, וטען על הסגן הנבחר: "הוא אדם מתעתע".

לקול תשואות רמות: קמלה האריס וסגנה המיועד, טים וולץ, הופיעו יחדיו לראשונה
היא מפחדת? לאי הבחירה בשפירו יש כנראה סיבה מקוממת ביותר

רוזנר הסביר כי "מצד אחד הוא מאוד מחובר לאמריקה הכפרית של המרכז, צייד ובעל נשק, ומצד שני בסדר היום שלו, הוא הולך עם אמריקה של החופים, אמריקה הליברלית".

הוא מוסיף כי מדובר באישיות מעניינת, ומספר: "הוא שירת הרבה שנים במשמר הלאומי, היה מורה בתיכון ומאמן הפוטבול של התיכון. נכנס לפוליטיקה בגיל מאוחר, ורץ למושלות המדינה. הוא נעשה מושל פופולרי למדי, עם נטייה יחסית פרוגרסיבית".

"בבחירה הראשונה שלו הוא קיבל תמיכה גם באזורים הכפריים, בבחירה השנייה הוא נשען יותר על האזורית העירוניים, כי הוא נשען על נושאי הגירה ובטיחות מזון", הזכיר.

את הבחירה דווקא בו על פני שאר המועמדים הוא מפרט: "האריס רצתה לאזן את הטיקט שלה ברמה הארצית ולא המדינתית. היא וויתרה על ג'וש שפירו מפנסילבניה ועל מושל אריזונה, ולקחה מישהו שמייצג את המערב התיכון אמריקאי כדי לחזק את כוח המשיכה הארצי שלה. זה דבר מעניין ומתעתע".

טים וולץ, קמלה האריס (צילום: Reuters/ELIZABETH FRANTZ)
טים וולץ, קמלה האריס (צילום: Reuters/ELIZABETH FRANTZ)


"מצד אחד הוא יודע לדבר את השפה של המערב התיכון ובעלי הנשק למיניהם: כשרואים אותו מסתובב עם הבת שלו הוא לא המראה הפרוגרסיבי. אבל כשמתמקדים בסדר היום שלו כמחוקק ברור שהוא פרוגרסיבי. היא לקחה מועמד שעוזר לה להרגיע את האגף הפרוגרסיבי של המפלגה. לא יהיו לה בעיה משמאל. היא הופיעה בפילדלפיה ותמשיך לשאר המדינות המתנדנדות. המדינות כחולות כמו ניו יורק או קליפורניה בכיס שלה".

על המשך התרחיש בבחירות הוא מציין כי "הבחירות יהיו צמודות. ברמה הארצית היתרון עבר להאריס. המומנטום כולו שלה, אבל זה לא חשוב אם היא לא תצליח לנצח במדינות המתנדנדות. בחמש מתוך שבע היתרון הוא עדין של טראמפ. הסיכוי שהדמוקרטים יקבלו יותר קולות הוא ודאי, אבל לאמריקה יש שיטת בחירות ומנצחים בה בהתאם לה. במובן הזה תהיה הכרעה".

טים וולז, קמלה האריס (צילום: REUTERS/Nicole Neri)
טים וולז, קמלה האריס (צילום: REUTERS/Nicole Neri)

"העולם על הקצה וכולם עצבנים. זאת תקופה מאוד מפחידה. הכמיהה למנהיג שקול ורציונלי קיימת, אך כשהזמן מגיע לאקט של בחירה, הציבור לא הולך לשם".

"הם יגידו כן, אבל תראו מה הם עושים כשהם מגיעים לקלפי. אני לא חושב שיש מחנה אחד שנוטה לרציונליות, אלא שכלל הציבור נמצא בתהליך של בעבוע. הצנטריפוגה הולכת לקצוות. אנחנו רואים את זה בארה"ב, ואנחנו רואים את באירופה".