שירותי החירום בתימן ממשיכים במאמצי התגובה שלהם החל מה-7 באוגוסט, לאחר שגשם כבד לאחרונה מעל אזור אל חודיידה הוביל להצפות. דיווחים מצביעים על כך שחלקים ממחוז אל-מנסוריה הוצפו בערב ה-6 באוגוסט. לפי הדיווחים, התושבים תקועים עקב כבישים שהוצפו. מזג אוויר קשה נוסף צפוי מעל תימן במהלך השעות הקרובות.

גשם כבד נוסף שנמשך עלול לגרום להצפות נוספות ביישובים נמוכים ליד נהרות, נחלים ונחלים. הצפה עירונית אפשרית גם באזורים מפותחים עם מערכות ניקוז מי סופה המוצפות בקלות. אתרים במורד הזרם ממאגרים גדולים או נהרות עשויים להיות נתונים לשיטפונות בזק לאחר תקופות קצרות יחסית של גשמים עזים. מפולות קרקע אפשריות באזורים הרריים או הרריים, במיוחד כאשר האדמה הפכה רוויה בגשם כבד.

הרשויות עשויות להוציא צווי פינוי חובה עבור יישובים מועדים לשיטפונות במהלך הימים הקרובים. שיבושים בשירותי חשמל ותקשורת אפשריים כאשר הצפות או מפולות משמעותיות משפיעות על רשתות השירות.

בשל האופי הצחיח של האזור וניהול לקוי של מי סערה באזורים עירוניים מסוימים, אפילו הצטברויות גשם קלות עלולות לגרום במהירות לפרקים של שיטפונות. תיתכן הצפה בנחלים ובוואדיות (ערוצי נחלים יבשים). גשם משמעותי עשוי להיות קדום על ידי רוחות מתונות וסופות אבק, אם כי באזורים מסוימים - במיוחד אזורים מדבריים - עשויים לחוות רמות גבוהות של אבק ללא גשם.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מזג אוויר קשה עלול לגרום גם לעיכובים וביטולים של טיסות בשדות תעופה באזורים מושפעים. הצפה עלולה לחסום קווי רכבת אזוריים; ככל הנראה עיכובים וביטולים ברכבות משא ונוסעים באזורים בהם רואים גשמים כבדים והצפה פוטנציאלית למסלול. שיבושים עסקיים מקומיים עשויים להתרחש באזורים נמוכים; עסקים מסוימים עשויים שלא לפעול בתפוקה מלאה בגלל נזקי שיטפונות למתקנים, פינוי אפשרי וחוסר יכולת של עובדים מסוימים להגיע לאתרי העבודה.