לאחר נאומו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, הפובליציסט והסופר הלבנוני סם מנסי, התראיין אתמול (רביעי) בערוץ אל חדת' הסעודי וניתח את התנהלותו של מנהיג ארגון הטרור כפי שהשתקפה בנאום.

בהתייחסות לתוכן הנאום של נסראללה אמר: "מדיניות של רמאות היא לא חדשה. בשלב הזה ללא ספק נסראללה מודאג ועצבני. בנוסף לדאגה יש פה עצבנות, זה נראה על פי תוכן הדברים וטון הדיבור".

אחרי הפצצת הנמל בתימן - אסון פקד את החות'ים בחודידה
אוקראינה פלשה לשטח רוסיה: פוטין מאשים ב'פרובוקציה' | דיווח

"העצבנות של נסראללה נובעת מעשרה חודשים, מה-7 באוקטובר ועד היום, שבמהלכם חיזבאללה חווה הפסדים בלתי רגילים", הדגיש, "קשה להבין את המספרים שעומדים מאחורי ההפסדים האלו, אבל במשך יותר מרבע מאה נסראללה עובד על שיפור היכולת להגן על האנשים והסביבה הקרובה שלו וממה שהשתקף עד עכשיו, ההפך הוא הנכון".

זירת חיסול פואד שוכר (חאג' מוחסן) בביירות (צילום: רויטרס)
זירת חיסול פואד שוכר (חאג' מוחסן) בביירות (צילום: רויטרס)

עוד הוסיף, "שבירת מחסום הקול שהתרחשה מעל ביירות הרעידה את המדינה. ויותר ממה שהרעידה את הזכוכיות, היא הרעידה את העצבים של הלבנונים. האנשים איבדו את האמון שקיימת הרתעה בין ישראל לחיזבאללה. ככל הנראה, היום קיים פחד גדול שהטרגדיה של שנת 2006 תחזור על עצמה".

"סיבה מרכזית לכעס של נסראללה נובעת מכל שבמהלך החודשים שעברו השתקף הפער הטכנולוגי הרחב בין ישראל לחיזבאללה. הפער הזה קיים גם בין ישראל לאיראן. ולא רק בגלל החיסולים האחרונים, אלא בעיקר מה שעברה איראן לאורך השנים עם אירועי התפוצצות וחיסולי מדעני גרעין", כך לדבריו.

פעילות כוחות צה''ל בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)
פעילות כוחות צה''ל בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)

בנוגע לשבירת מחסום הקול מעל ביירות בזמן הנאום ציין: "האנשים בלבנון חושבים שישראל תגיב בפעולה צבאית לפעילות של חיזבאללה. בדומה לחיסול פואד שוכר או פעולות אחרות של ישראל, שבירת מחסום הקול מעל ביירות נשמע כמו הפצצה על העיר שמכניסה את האנשים ללחץ". 

"בניגוד לשנת 2006, הסיטואציה היום בלבנון שונה לגמרי", הסביר, "לחיזבאללה אין סביבה פטריוטית תומכת. בנוסף אין לכידות כמו שהייתה בין השיעים באזורים הלבנוניים. הפחד הכי גדול של נסראללה היום הוא משתי דמויות, יחיא סינוואר ובנימין נתניהו, שיכניסו את האזור כולו לתוך גיהנום".

תורגם באמצעות סוכנות ביירון: https://eby.co.il/