שלוש ההופעות של טיילור סוויפט, שהיו צפויות להתקיים בווינה שבאוסטריה בימים חמישי, שישי ושבת השבוע - בוטלו בעקבות מעצרם של שני פעילי דאעש החשודים כי תכננו לבצע פיגוע במהלך אחת ההופעות.

המנהל הכללי לביטחון פנים, פרנץ רוף, אמר כי אזרח אוסטרי בן 19 נעצר הבוקר (רביעי) בעיר טרניץ, שנמצאת 80 ק"מ מהבירה האוסטרית. לדבריו, מעצר של אדם נוסף התבצע בווינה אחר הצהריים, אך הוא לא מסר פרטים נוספים על החשוד. "מהחקירה עולה כי שני החשודים היו פעילי דאעש קיצונים", אמר רוף. לדבריו, הצעיר בן ה-19 נשבע "שבועת אמונים" למדינה האסלאמית בתחילת יולי.

בזמן שחמינאי ממשיך לאיים על ישראל: נשיא איראן העביר לו מסר ברור
בצל הדרמה בחדשות 13: נחשף הסכום העצום ששמאלוב ברקוביץ' תגלגל לכיסה

לפי הדיווח בטרניץ, שם התגורר בן ה-19, נערך היום מבצע רחב היקף במהלכו פונו מספר בתים ובביתו של החשוד נערך חיפוש. רוף ציין כי חומרים כימיים שנמצאו בבית נתפסו והועברו לבדיקה ואמר בטרם יצאה ההודעה על ביטול המופעים, כי המשטרה תנקוט בכל האמצעים כדי להבטיח שכל האירועים ברחבי וינה יתקיימו בבטחה, כולל המופעים של הזמרת האמריקאית.

טיילור סוויפט (צילום: רויטרס)
טיילור סוויפט (צילום: רויטרס)

מאוחר יותר אמר ראש המשטרה בווינה, גרהרד פירסטל, כי הסכנה המוחשית אמנם "צומצמה", אך נותרה "סכנה מופשטת". לאור זאת נראה כי הוחלט שלא לקיים את המופעים, שלכל אחד מהם היו צפויים להגיע 65,000 איש ביום, בנוסף ל-20,000 מעריצים שהיו אמורים להתקהל מחוץ לאצטדיון. החברה שמפיקה את המופעים של הזמרת הודיעה כי כל רוכשי הכרטיסים יקבלו את כספם בחזרה.