חומר כימי נמצא בביתו של אוסטרי החשוד בתכנון הפיגוע בהופעתה של טיילור סוויפט, זאת לאחר ששלוש הופעותיה שתוכננו לסוף השבוע הקרוב בוטלו בעקבות מעצרם של שני צעירים החשודים בשבועה אמונים לדאעש ותכנון פיגוע באחת מההופעות. גורמי ביטחון מעריכים שייתכן שגורמים נוספים היו מעורבים במזימה, ולכן הוחלט לבטל את האירועים.

חברת ההפקות Barracuda Music, אשר ארגנה את המופעים, פרסמה אמש הודעה באינסטגרם בה הודיעה על ביטול שלושת ההופעות, שלכל אחת מהן היו אמורים להגיע יותר מ-65 אלף צופים. בהודעה נמסר כי בעקבות גילוי המזימה על ידי כוחות הביטחון של אוסטריה, "אין לנו ברירה אלא לבטל את שלוש ההופעות כדי להבטיח את ביטחונם של כולם". החברה הבהירה שכל רוכשי הכרטיסים יקבלו החזר אוטומטי של כספם.

מחשש לפיגוע של דאעש: בוטלו כל הופעותיה של טיילור סוויפט באוסטריה
שברו את הכלים: אוקראינה בצעד חסר תקדים נגד רוסיה | דיווח

ההופעות בוטלו שעות ספורות לאחר שהרשויות באוסטריה דיווחו על מעצרו של צעיר בן 19 בעיר טרניץ', כ-80 ק"מ מווינה. הצעיר נעצר בעקבות עבודת מודיעין וכתוצאה מאזהרות שהתקבלו משכנים. מדובר באזרח אוסטרי ממוצא צפון-מקדוני, אשר נשבע אמונים לדאעש. בביתו נמצאו חומרים כימיים, שכתוצאה מהם פינתה המשטרה את השכנים ואת בית אבות סמוך, ומומחים הגיעו למקום כדי להחרים את החומרים ולבצע בדיקות.

בהמשך היום נעצר צעיר נוסף בן 18, גם הוא בעל קשרים לדאעש, החשוד במעורבות בתכנון הפיגוע. קנצלר אוסטריה, קארל נהאמר, שיבח את שיתוף הפעולה בין המשטרה למוסדות הבינלאומיים ואמר: "הודות לשיתוף פעולה אינטנסיבי בין המשטרה למוסדות בינלאומיים, האיום זוהה וסוכל, וטרגדיה נמנעה."

סוויפט הייתה אמורה להופיע באצטדיון ארנסט האפל בווינה, ולפי החוקרים, מעצרו של החשוד הראשי מנע סכנה ברורה ומיידית. בעקבות המעצרים, הועלתה רמת הכוננות בווינה לדרגה הגבוהה ביותר, במיוחד במקומות ובאירועים שבהם צפויים להימצא אנשים רבים.