ארצות הברית העבירה לאיראן מסרים ישירים ועקיפים כי ממשלתה החדשה וכלכלתה יספגו מכה "הרסנית" אם היא תבצע מתקפה נרחבת נגד ישראל, כך דווח הערב (חמישי) בוול סטריט ג'ורנל.

ממשל ביידן פתח במסע אינטנסיבי כדי להרתיע את איראן , שלוחותיה וישראל מנקיטת פעולה צבאית שתגביר את המתיחות באזור בעוד וושינגטון מנסה להציל את הסיכויים להפסקת אש בעזה.  ביום שלישי, מזכיר המדינה, אנטוני בלינקן , אמר כי ארה"ב העבירה את "המסר הזה ישירות לאיראן", אם כי הוא לא סיפק פרטים על מה שנאמר או כיצד הוא הועבר.

נסראללה מחכה "לדג השמן": בחיזבאללה חושפים את המועד לתגובה לחיסול
בצל החשש למלחמה: ארצות הברית עשויה להנחית מכה קשה על חיזבאללה

המסר של ארה"ב לטהרן, אמרו גורמים רשמיים, לא נועד כאיום לביצוע פעולה צבאית אמריקאית נגד מטרות באיראן, אלא נועד כאזהרה לגבי הסיכונים לעורר תגובה צבאית איתנה מצד ישראל. לפקידים אמריקאים עדיין אין אינדיקציות ברורות לגבי היקף ותזמון התגובה האיראנית, בניגוד לימים שקדמו למתקפת הטילים והמזל"טים של איראן ב-13 באפריל על ישראל . 

גורמים רשמיים גם אינם יודעים בוודאות אם חיזבאללה מתכנן לתקוף במקביל במתקפה מתואמת עם איראן או בנפרד. לחיזבאללה יש ארסנל גדול של טילים שיכול להגיע לישראל והחשש הוא שהוא ואיראן עלולים לתקוף במקביל כדי לנסות להכריע את מערך ההגנה האווירית של ישראל.