אוניברסיטת קולומביה בניו יורק סערה בתחילת הקיץ בעקבות מאהלי מפגינים פרו-פלסטינים שקראו למוסד הלימוד למשוך השקעות מישראל, ושלטו בסדר היום בקמפוסים. בחודש שעבר הושעו שלושה אנשי סגל מתפקידם, לאחר שנחשפו התכתבויות שהאוניברסיטה הגדירה כ"נגועות בסממנים אנטישמיים".

השעייתם של אנשי הסגל לא הוגדרה בזמן, ואתמול (חמישי) הודיעו השלושה על התפטרות מתפקידם. דוברות האוניברסיטה אישרה את דבר התפטרותם, אך סירבה לספק תגובה נוספת.

ההתכתבויות המדוברות התרחשו בחודש מאי, במהלך מפגש של הקהילה היהודית בקמפוס שעסק בהתגברות האנטישמיות בעולם. אדם שישב מאחורי אחת הבכירות שהיו מעורבות בשיחה, צילם את המסך שלה והדליף את התמונות לאתר אמריקאי שמרני – שפרסם אותם.

נתניהו ל"טיים": "מתנצל עמוקות על הטבח, לא ערערתי מספיק על ההנחה שחמאס מורתע"
האו"ם סגר חשבון: עובדי אונר"א שלקחו חלק בטבח ה-7 באוקטובר יפוטרו

במהלך הפאנל, טען אחד הבכירים כי אחד הפאנליסטים "מנצל את הסיטואציה (המלחמה בישראל) למען האינטרסים שלו". "זו הזדמנות פז לגיוס כספים", אמר אחר.

הפגנה באוניברסיטת קולומביה (צילום: רויטרס)
הפגנה באוניברסיטת קולומביה (צילום: רויטרס)

נשיאת קולומביה, נמת שאפיק, תיארה את אופי ההתכתבויות בהודעת הגינוי: "מדובר בחילופי דברים מעוררי זעם, שמעידים על חוסר עניין בדאגות והחוויות של סטודנטים מהקהילה היהודית", היא הוסיפה: "מדובר באנטי-תזה למה שהאוניברסיטה מאמינה בה".

עוד נמסר מהאוניברסיטה כי בסתיו הקרוב, לקראת שנת הלימודים הבאה, הסטודנטים, הסגל והמנהלה יעברו הכשרת "רגישות", שבין היתר תיתן דגש על יחס לקהילה היהודית ואנטישמיות.