על רקע איומי נסראללה: העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח הבוקר (שישי) כי ארצות הברית פועלת להרחבת הקואליציה הצבאית שתגן על ישראל מפני תגובה של חיזבאללה על חיסולו של רמטכ"ל הארגון פואד שוכר ונערכת למלחמה בשטח קפריסין.

לפי הדיווח משלחת צבאית אמריקאית הגיעה לקפריסין בימים האחרונים כשהיא מלווה בכוח לוגיסטי צבאי וביטחוני שנשא עמו ציוד רב שכלל אמצעי לחימה ומערכות הגנה אווירית חדישות, בנוסף למסוקים, ונפגשה עם גורמים במשרד ההגנה והמודיעין של האי. עוד דווח, כי גורמים בקפריסין טענו שהאמריקאים הודיעו שהאי ישמש כפלטפורמה ליירוט שיגורים צפויים מאיראן, תימן וחיזבאללה.

תקופת המתנה מורטת עצבים: דריכות שיא בצה"ל שמפעיל לחץ על תושבי לבנון
הכיסא של המלך רועד: איראן מערערת את יציבות ירדן - בדרך להקים קן טרור בלב ישראל

בכירים קפריסאים צוטטו באומרם כי מעולם לא ראו כמויות וסוגים כאלה של כלי נשק. הם ציינו כי האמריקאים אמרו להם שמטרת הבאת הנשק קשורה למתיחות באזור, וכי אל-ג'זירה תהיה אחת הפלטפורמות ליירוט תקיפות צפויות מצד איראן, תימן וחיזבאללה.

נסראללה בנאומו לאחר מותו של פואד שוכר (צילום: צילום מסך)
נסראללה בנאומו לאחר מותו של פואד שוכר (צילום: צילום מסך)

גורמים קפריסאים ציינו גם כי הבריטים תגברו את בסיסיהם באי והעבירו מומחים וציוד הקשורים למערכות ההגנה האווירית. גם גרמניה יצרה קשר עם הרשויות הקפריסאיות כדי לשלוח כוחות הפועלים בים, שלדברי ברלין יהיו מעוניינים לסייע בפינוי במקרה של מלחמה כוללת.

חסן נסראללה (צילום: רשתות ערביות)

עוד דווח, כי בכירים קפריסאים טענו שהדבר נעשה בניגוד לרצונם וכי הם אינם רוצים לערב את ארצם בשום מלחמה וחוששים שהאי יהפוך לזירת עימות עם איראן.